Tuttifrutti.

Nå kommer Diplom-Is tuttifrutti

Tuttifrutti har i flere tiår vært blant de mest populære toppingene på iskrem. Nå lanserer Diplom-Is sin egen variant i dagligvare for første gang, midt i en tid hvor navnet diskuteres langt utenfor dessertbordet.

Publisert

Tuttifrutti er en av bestselgerne blant strøsseltoppinger i Norge, og har gjennom flere tiår hatt en helt egen posisjon hos Diplom-Is. Iskremprodusenten har utviklet sin egen unike kombinasjon av farger og smak, basert på naturlige aromaer og fargestoffer.

– Strøsselet er en klassiker på desserten som mange har et forhold til. Da vi relanserte tuttifrutti-isen Sitting Original opplevde vi en enorm popularitet, og den ble utsolgt gang på gang. Det viste oss hvor etterspurt smaken er, og derfor lanserer vi nå tuttifrutti som et eget strøssel i dagligvare, sier Renate Wiig, markedssjef i Diplom-Is.

At «tuttifrutti» også har blitt et ord på alles lepper, gjør lanseringen ekstra aktuell.

– Strøsselet har alltid hatt bred appell, men at det plutselig skulle bli en del av samfunnsdebatten hadde vi ikke sett komme. For oss er tuttifrutti først og fremst et strøssel som topper en god iskrem, og derfor er vi stolte av å lansere vår originale variant i butikk, sier Wiig.

Sol-Is blir saus

En annen av høstens store nyheter er Sol-Is solbærsaus, en hyllest til en av Diplom-Is sine mest kjære klassikere. Sol-Is har vært en del av den norske iskremhistorien siden 1960-tallet, og er for mange selve smaken av barndomsminner.

– Sol-Is er en ekte klassiker som har fulgt generasjoner av nordmenn. I år fyller isen 60 år, og vi feirer jubileet med at du nå kan få smaken også som saus, sier Wiig.

Et løft av tilbehørsserien

Tuttifrutti og Sol-Is-sausen er begge høydepunkter i høstens lansering, men de er ikke alene. Diplom-Is gir hele tilbehørsutvalget et løft, med flere nye strøssel og en oppdatert innpakning på de klassiske sjokolade- og karamellsausene.

– Sjokolade- og karamellsaus er våre bestselgere år etter år. Det er de sikre vinnerne som alltid fungerer, litt på samme måte som ketchup og sennep på pølsa. Men i år har vi også krydret sortimentet med nye og mer overraskende smaker, som de supersure Lollipop-perlene, forteller Wiig.

Powered by Labrador CMS