Convenience 6/2018 er ute nå

Dinerkonseptet Johnny Rockets startet i USA for over 30 år siden og har nå åpnet sine første restauranter i Norge.

Publisert

NYTT NUMMER:

Papirutgaven av Convenience kommer ut seks ganger i året. I utgave 6/2018 kan du lese om følgende:

Leder: Tid for dessert!

Hva passer vel bedre enn å avslutte dette året med en søt dessert eller to? Det fortjener vi alle! Årets siste tema er av den grunn søte fristelser.

Les hele lederen her.

SØTE FRISTELSER

Norske tradisjonsprodukter slår an

Salget av norskbakte sveler har virkelig slått an i markedet siden lanseringen våren 2018. Trenden for type grab-and-go løsninger i dette segmentet, viser at stadig flere nordmenn velger norsk tradisjonsbakst i conveniencebransjen.

Shell reportasje 6 2018
Shell reportasje 6 2018

40 prosent vekst i bakeriet

Shell har satset stort både på fersksmurt og bakervarer de siste årene. Stasjonen ved Ullern er en mindre lokal stasjon som stadig setter nye rekorder. Det siste året har de hatt en vekst på hele 40 prosent.

Franske delikatesser i farta

SebastienBruno frister med fargerike eksklusive dessertkaker som ser ut som små kunststykker. Her får du smakfulle makroner og sjokoladekonfekt av ypperste kvalitet.

KONSEPTUTVIKLING

Johnny Rockets: Storstilt åpningsfest

Dinerkonseptet Johnny Rockets startet i USA for over 30 år siden og har røtter i det amerikanske kjøkken. I mai åpnet den første restauranten i Storgata i Oslo. I november ble den røde snoren

offisielt klippet for åpningen av Johnny Rockets ved Storo.

Flere saker:

- Historien om Johnny Rockets

- Blinkskudd fra åpningsfesten

BEDRIFTSPROFILEN: Dipom-Is

2018: Tidenes beste iskremsommer

Dipom-Is har lange tradisjoner i det norske iskremmarkedet. Årets sommersalg har vært tidenes beste, men iskrem kan også brukes i utallige varianter som noe søtt og godt på farten selv om det er vinter og kaldt ute.

Flere saker:

- Iskremhistorien

- Lag dine julefavoritter!

SIAL PARIS

310 000 matglade samlet i Paris

SIAL 2018 fikk rekordstor oppslutning med hele 310 000 besøkende fra nær 200 land i verden. Over fem dager kunne de besøkende boltre med seg med mat og drikke blant tusenvis av utstillere. Innovasjon, bærekraft, etikk og helse sto høyt i kurs blant produsenter, utstillere og besøkende.

Flere saker:

En viktig internasjonal arena

Til sammen var det tre norske selskaper med egen stand på SIAL Paris. TINE, Millba, og Sigdal Bakeri. Økt salg utenfor Norge er hovedmålsettingen for samtlige.

BRANSJEJUS

Hvilke forberedelseshandlinger kan arbeidstaker foreta seg i konkurranseøyemed?

Kan en tiltale i en straffesak utenom arbeidsforholdet gi grunnlag for oppsigelse?

LUNSJ MED FREDERIK NESTEBY

Hvis du prøver å være en du ikke er, blir du fort utbrent og sliten

Regionssjefen i Kysten Rundt startet sin karriere i bransjen som 20-åring. Gjennom årene har han lært at det å være leder, er som å være en god sjonglør. For å lykkes må du kunne ha både «nær- og fjernlysene» på samtidig. Det kan være utfordrende i en hektisk hverdag innrømmer han.

FASTE SIDER

Produkter

Flere sider med produktnyheter

Bransjenytt

Flere sider med bransjenyheter

Leverandørguide

Se nettutgaven her

Convenience kommer ut seks ganger årlig og setter søkelys på dagens og morgendagens serveringssteder for travle mennesker.

Les mer om bladet

Bestill abonnemnent

Last ned bladet elektronisk