Innhold fra annonsør

Stor trafikk, men lave salgstall, er et svært vanlig problem hos nettbutikker. Det sier teamet i Recheckit.
Stor trafikk, men lave salgstall, er et svært vanlig problem hos nettbutikker. Det sier teamet i Recheckit.

Recheckit tipser:
Slik får du flere konverterende kunder

Har du høy trafikk inn i nettbutikken din, men alt for få konverteringer? – Det betyr at du gjør noe riktig utad, men ikke innad, forteller teamet i teknologiselskapet Recheckit.

Nettbutikker bruker millioner av markedsbudsjettet på å få besøkende inn i butikken, men mangler kunnskap om hvordan de skal følge opp trafikken. De ønsker selvfølgelig at kunden skal konvertere, og dette er ikke noe som skjer av seg selv.

Teknologiselskapet Recheckit viser til et problem som mange nettbutikker har, og deler gode råd til alle som ønsker å forbedre kontrollen over konverteringer.

Konverteringer kort forklart

En konvertering handler om å få den besøkende på siden din til å gjøre det du vil de skal gjøre, enten det er å kjøpe varer, laste ned en video eller bestille en time hos tannlegen.

Hvordan arbeider du med konverteringer i nettbutikken din? Driver du A/B-testing, har du analyseverktøy eller andre systemer som påvirker den kritiske sluttfasen av kundereisen?

Teamet i Recheckit har stor tro på å dele kunnskap og erfaring. Les videre for å få gode råd fra teknologiselskapet.

Gode systemer og verktøy for analyse

Google Analytics er et godt valg. Programmet gjør en god jobb med å analysere besøkende på et nettsted, og er gratis. Programmet sporer hvor trafikken kommer fra, hvor de besøkende drar og hvilke enheter de bruker. I tillegg ser Google Analytics på enkelte aspekter ved kundenes handlingsmønster, som tid brukt på nettsiden og konverteringer.

Med riktig konfigurering av Google Analytics, får du korrekte måltall og KPI-er. Da er du på god vei til suksess.

A/B-testing

Selv om Google Analytics er et bra verktøy, er det ikke alene nok til å jobbe systematisk med å øke konverteringer. Du trenger også et system for A/B-testing. Da finner du ut av hvilke løsninger, produkter og innganger som fungerer best for din målgruppe.

Å planlegge og administrere A/B-delte hypoteser, er et system i seg selv. Dataene du samler inn kan brukes til å sette opp nye tester, slik at markedsføringen blir mer treffsikker.

Kontinuerlig forbedring av funksjonalitet

Nettsidene dine bør være så enkle og smidige som mulig. Det gjelder alt, både lastetider, søk, bestilling, betaling, leveranser og retur. Du bør kontinuerlig arbeide med å forbedre sidens innhold, meldinger som vises og designet på mobil og desktop.

Slik ble Recheckit skapt: Fra idé til millionbedrift

Personaliserte meldinger til de besøkende

Jo høyere relevans meldingen har, desto større er sjansen for konvertering. Teknologiselskapet Recheckit leverer AI-kontrollert teknologi som utløser meldinger på rett sted, til rett tid. Det betyr at du kan treffe de besøkende i kjøpsøyeblikket med en relevant melding eller et tilbud som oppmuntrer til kjøp.

Mål effekten av kampanjene

Hvilke kampanjer og meldinger bidrar mest, og hvor mye større er fortjenesten i kampanjeperioden kontra perioden uten kampanjer? Du må ha et system på plass som forteller deg om den besøkende skulle kjøpe uansett, eller om det var kampanjen som bidro til salget.

Dermed får du full kontroll over konvertering og avkastning.

Gratis demonstrasjon

Recheckit har en imponerende kundeportefølje med navn som Brandsdal Group, Helly Hansen, Komplett og Varner Gruppen, for å nevne noen. Driver du en nettbutikk kan Recheckit hjelpe deg også med å øke salget.

Book en gratis demo med teamet i Recheckit her