Produktnytt

MAX utvider Green-familien

MAX tar et nytt steg videre i sin miljøsatsing, og lanserer nye grønne klimavennlige burgere, nuggets og veganske dipsauser. De nye grønne rettene serveres på alle Max-restaurantene i Sverige, Norge og Danmark fra 15. mars.

Publisert Sist oppdatert
er en lakto-ovo vegetarisk burger. Selve burgeren er vegansk og glutenfri. Den er laget av økologisk soyaprotein og serveres i Max’ klassiske Friscobrød med Sriracha-ketchup, fersk agurk, tomat, rødløk, isbergssalat og majones.er en lakto-ovo-vegetarburger. Selve burgeren, Max Veggie burger, er vegansk og inneholder gluten. Den er laget av soya, hvete, champignon, hvitkål, aubergine og spelt. Den serveres i sesambrød sammen med rødløk, isbergssalat smeltet cheddardip, smeltet cheddarost, jalapeños og originaldressing. Cheddardip og smeltet cheddarost er melkeprodukter, men laget av vegetabilsk enzym. Max Veggie Burger friteres sammen med mat som inneholder ost og gluten.er veganske og glutenfrie, men friteres sammen med produkter som inneholder ost og gluten og derfor omtaler vi den som lakto-ovo vegetarisk. Crispy Nuggets er laget av økologiske soyaproteiner og serveres med valgfri dipsaus. har hatt en gjesteopptreden på menyen som kampanjeburger, men blir nå et fullverdig medlem av Green-familien. Burgeren er lakto-ovo-vegetarisk og består av to friterte halloumiburgere, briochebrød, tomat, syltet rødløk og Umamidressing.er vegansk. Søt og litt røyk-smak med en tydelig kryddersmak.er vegansk og har en heit smak med chili og hvitløk. er nå vegansk etter at oppskriften på denne sursøte sausen har blitt gjort om. er lakto-ovo-vegetarisk. En av Max-klassikerne som nå kommer i reprise med en frisk smak av urter og sour cream.er lakto-ovo-vegetarisk og har en krydret currysmak med sødme fra mango.

Det beste vi kan gjøre for miljøet akkurat nå, er å sørge for at våre grønne burgere smaker minst like godt som våre kjøttburgere. Nå girer vi opp et hakk for å komme nærmere vårt mål om at innen 2022 skal halvparten av alle våre måltider være noe annet enn rødt kjøtt. Så vi lanserer nå fire nye gode burgere i Green-familien. I tillegg utvider vi til fem veganske dipsauser, sier Richard Bergfors, VD i Max Hamburger.

Et forbilde i bransjen

For to år siden laserte Max Green-familien, og antallet grønne retter på menyen ble femdoblet. Det resulterte i den mest vellykkede produktlanseringen noensinne. I juni 2017 presenterte Max kampanjen «Rethink burgers» for å inspirere restaurantbransjen til å tilby flere grønne alternativ og øke takten på klimasatsingen.

Forbrukere og bedrifter kan vise veien. Med Green-familien klarte vi å vise at satsing på klima er lønnsomt, både for klimaet og for oss som selskap. Vi er overbevist om at en fortsatt klimatilpassing med gode grønne måltider på menyen er veien å gå. Vi jobber hardt for å være et forbilde i bransjen, og for å inspirere andre til å gjøre mer for klimaet, sier Richard Bergfors.

Unike smaker

Atter en gang har sjefskokk Jonas Mårtensson stått på i prøvekjøkkenet for å finne nye klimavennlige retter.

Vi firer aldri på smak eller kvalitet. Smaken, utseende og følelsen i ganen og magen skal gjøre det enkelt å velge et grønt alternativ. Samtidig har vi ambisjoner om å gjøre smakene på våre retter helt unike. Om du for eksempel vil ha Chili ‘n’ Cheese-smaken så velger du den burgeren uansett om du er lakto-ovo*-vegetarianer eller kjøttelsker, sier Jonas Mårtensson, sjefskokk i Max.

En annen nyhet som skiller seg ut er Crispy Nuggets som spås å bli manges, ikke minst barnas, favoritt.

Tradisjonelt er nuggets laget av kylling, men vi synes det er formen, konsistensen og størrelsen som gjør det til en nugget. Og de blir enda bedre sammen med noen av våre mange nye veganske dipsauser, mener Mårtensson.

Nyhetene i Green-familien:

Crispy No Chicken

*lakto-ovo betyr vegetarianere som ikke spiser kjøtt, men egg og meieriprodukter

Chili ’n’ Cheese

Crispy Nuggets

Grand Deluxe Umami Halloumi

Dipsaus BBQ

Dipsaus Sriracha-ketchup

Dipsaus Sweet ’n’ Sour

Dipaus Ranch

Dipsaus Mango Curry

De nye grønne produktene serveres på alle Max-restaurantene i Sverige, Norge og Danmark fra 15. mars.

Convenience kommer ut seks ganger årlig og setter søkelys på dagens og morgendagens serveringssteder for travle mennesker.

Les mer om bladet

Bestill abonnemnent

Last ned bladet elektronisk

Følg oss på Facebook

Meld deg på vårt gratis nyhetsbrev

PRØVELES EN UTGAVE GRATIS!

Powered by Labrador CMS