Nytt om navn

Elin Bøe og Jan Hansteen Solhøy skal jobbe med omstillingen til elektrisk mobilitet i Circle K: Foto: Circle K

Circle K henter ny kompetanse til ledelsen

Circle K henter inn nye krefter fra Orkla og Vipps til arbeidet med omstillingen til elektrisk mobilitet.

Publisert Sist oppdatert

Circle K satser tungt på elbilsektoren, og har i en årrekke bygget ut et omfattende ladenettverk. Nylig kjøpte selskapet seg inn i Schibsteds lade-app Elton, for å gjøre tilgangen til ladere enklere for kundene.­

Nå forsterker Circle K satsningen ytterligere ved å hente inn de de omtaler som «to tunge profiler» til arbeidet med omstillingen til elektrisk mobilitet.

Jan Hansteen Solhøy kommer nylig fra stillingen som CTO hos Vipps, der han de siste årene har hatt ansvaret for utviklingen av teknologiorganisasjonen, Vipps sin tekniske plattform og teknologistrategi. Han har i tillegg både strategisk og operativ erfaring fra telecom, operatør- og IT-markedet. Solhøy går inn i stillingen som teknologidirektør i eMobility.

– Mitt mål er å gjenskape mye av den forenklingen jeg har vært med på innen betalingstjenester, sier Solhøy, i en pressemelding.

– eMobility-enheten i Circle K er i realiteten en teknologisk start-up i et stort globalt firma. Jeg gjenkjenner mange trekk fra den reisen vi har hatt med Vipps. Vi utvikler fundamentet for denne satsingen med utgangspunkt i den skandinaviske «EV laben», hvor konsepter og strategi kan testes tidlig, med tanke på videre utrulling i Circle K sitt globale nettverk, sier han.

Elin Bøe har totalt 18 års erfaring fra merkevarekonsernet Orkla, inkludert fire år som konsernets merkevaredirektør. Bøe tiltrer stillingen som salgs- og markedsdirektør i eMobility, med ansvar for salg, markedsføring og kommunikasjon i privat- og bedriftsmarkedet i Europa.

– Vi er fullstendig klar over behovet for enkle og sømløse løsninger for el-bilister, jeg kjører elbil selv, sier Elin Bøe.

– Jeg gleder meg til å bringe inn min kommersielle merkevarekompetanse i denne sektoren. Jeg og teamet skal ikke bare utvikle det beste og mest sømløse ladetilbudet i bransjen, vi skal også bygge den sterkeste merkevaren og kundeopplevelsen, sier hun.

I løpet av siste to år har eMobility i Circle K mer enn tredoblet antall ansatte i den globale enheten med base i Oslo og Warszawa, og har fortsatt store vekstambisjoner i takt med at ladetilbudet nå globaliseres fra utgangspunktet i Skandinavia.

Powered by Labrador CMS