Nyheter

Ytterligere vekst for Orkla

Merkevareselskapet Orkla melder om fremgang på topp- og bunnlinjen i tredje kvartal. Pizza, pasta og påleggssalater bidro til vekst i Orklas omsetning.

Publisert Sist oppdatert

Selskapets justerte driftsresultat økte med 19 prosent til 1.178 millioner kroner i perioden. Driftsresultatet for merkevarevirksomheten steg 15 prosent til 1.209 millioner kroner.

For tiende kvartal på rad har vi organisk omsetningsvekst innenfor merkevarevirksomheten. Orkla hadde klar fremgang i driftsresultat som følge av kjøpte virksomheter, økt salg og interne forbedringsprosjekter. I tillegg pågår det fortsatt betydelig integreringsarbeid etter flere oppkjøp, sier konsernsjef Peter A. Ruzicka i en kommentar til E24

Selskapets driftsinntekter økte til 9.429 millioner kroner, opp fra 8.381 millioner i samme kvartal året før. Bunnlinjen viser et resultat på 1.093 millioner, opp fra 829 millioner i fjor.

(Kilde:e24)

Powered by Labrador CMS