Nyheter

Smashburger slår til

Smashurger er blitt en veritabel suksess i USA, nå med over 300 restauranter i 32 delstater, og er dermed en av kjedene som vokser raskest i burgerens hjemland.

Publisert Sist oppdatert

Det skriver bladet FastFood i sin siste utgave: Burgermarkedet i USA gjennomlever et generasjonsskifte. Konseptene som spiser markedsandeler, er nettopp nykommere som satser på høyere kvalitet, høyere priser og spenstigere lokaler enn de etablerte kjedene. Gode eksempler er Shake Shack og Smashburger, som ikke kan rubriseres som fast-food-kjede og knapt nok ’quick service’, De er å finne i den ekspanderende bransjen i bransjen som benevnes ’fast casual’.

Shake Shack omtalte vi i FastFood nr. 2 i år. Smashburger dukket opp i Denver I juni 2007, med Rick Shaden som gründer. Han baserte seg på Tom Ryans matfilosofi:

På den tiden var amerikanerne sultne på noe nytt og bedre på hamburgermenyene til tross for hamburgerrestauranter på hvert hjørne. Vår visjon er burgere laget av nykvernet kjøtt, delikat servert. Råvaren er 100 % sertifisert Angus Beef®. Ambisjonen var at våre ‘smashed burgers’ skulle være de beste som var å finne lokalt. Det har vi lyktes med.

Alle våre burgere lages på spesialbestilling; her er ingen ikke standard fra frossen. Gjestene velger selv og ser burgeren gå på grillen. Menyen er barnevennlig, med veggie-alternativ og god tilgang på sunt tilbehør.

Stilig interiør.

Les hele historien i magasinutgaven, bestill abonnement: britt@askmedia.no

Powered by Labrador CMS