Nyheter

Convenience-konseptet med serveringsopplegg er spesielt utviklet for heliporten på Flesland. (Illustrasjon: Opplevelsesdesign)

Skreddersydd for Heliporten

Pronto – Fast & Convenient, er en av seks nye kontrakter HMSHostUmoe F&B Company har vunnet i tilbudskonkurransen for servering på Bergen Lufthavn. Konseptet er skreddersydd for heliporten.

Publisert Sist oppdatert

Åpningen er fastsatt ti 17. august 2017. Her skal det serveres nytraktet kaffe, snacks, sandwicher, bagetter, varmretter og utvalgte varme, tradisjonelle norske retter til de reisende offshore. I tillegg tilbys smaksrike og praktiske måltidsløsninger som salater, wraps, juicer, smoothier og frukt til de som ønsker et sunnere alternativ.

Spesielt utviklet

Tone Tuxen , salgs- og markedsdirektør/HMSHost-Umoe F&B Company, utdyper: Pronto Fast & Convenient er vårt eget kioskkonsept spesielt utviklet for flyplassen med tanke på de reisende fra Heliporten. Vi har for eksempel brukt nostalgiske bilder fra Bergen, og vakre bilder av naturen i regionen for å skape en stedsfølelse, og en følelse av tilhørighet til regionen. Sammen med bruken av lyst treverk, skaper dette en ro og harmoni i området. Bruken av en naturlig fargepalett forbedrer miljøet.

Inviterer til trivsel

Interiøret, fargene, materialene og maten, naturligvis, inviterer kundene til å handle og trives i Helikopterterminalen. Her kan man slappe av i en avskjermet salong, på sofaer og rundt bord i forskjellige størrelser. Sofaene er utformet for å lage soner rundt om i rommet slik at området føles komfortabelt og intimt, selv om det er ganske stort. Vi har også lagt opp stikkontakter, i tillegg til at det er gratis WiFi-tilgang på flyplassen, hvilket er viktig for passasjerene som reiser fra terminalen.

Menyen er tilrettelagt både for norske og internasjonale smakspreferanser, for at vi skal kunne formidle til våre ikke-norske reisende, presenteres menyen både på norsk og engelsk.

Velprøvd

Pronto Kiosk er et velprøvd konsept for denne målgruppen. Vi har likevel valgt å utvikle og oppgradere varemerket videre, for å skape en mer tydelig og moderne merkeidentitet, sier Tone Tuxen til bladet FastFood.

Powered by Labrador CMS