


Nyheter
I løpet av hele oktober har Statoil-stasjoner over hele landet samlet inn penger til Rosa sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen, der hver bilvask har gitt 50 kroner til kreftsaken. I tillegg til bilvask har stasjonene solgt kaffe, yoghurt og reflekser.
Forhandlerrådsleder Ole Aksel Håkonsen er svært stolt over rekordresultatet.
Det har vært godt bilvaskvær i hele oktober, så der var vi ekstra heldige. Samtidig har det vært et helt fantastisk engasjement rundt omkring på stasjonene. Rosa biler, stasjonstak og vaskeanlegg er bare noen av tiltakene vi har sett, og som har bidratt til at vi har dratt inn såpass mye penger til en god sak, sier Håkonsen.
På landsbasis har Statoil Fuel & Retail samlet inn over 3,5 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen, der bilvask alene står for 2,9 millioner kroner. Dette er ny rekord for stasjonskjeden. Beløpet som doneres til Kreftforeningen i år er like høyt som de innsamlede beløpene fra 2012 og 2013 kombinert.
Dette er et fantastisk resultat. Dette er fjerde året Statoil støtter Rosa sløyfe og jeg vil takke alle kunder og stasjonsdrivere som har bidratt til aksjonen. Pengene går til brystkreftforskning, og forskningsprosjekter som vil komme de som ikke kan bli friske til gode. Forskning på uhelbredelig brystkreft kan gi økt livskvalitet og forlenge livet, sier generalsekretær Anne Lise Ryel i Kreftforeningen.
Statoil Forus i Rogaland samlet inn mest penger til aksjonen, etterfulgt av Statoil Breivika i Troms og Statoil Tunga i Trøndelag.
Trude Venset Sleire, markedsdirektør i Statoil Fuel & Retail, forteller at Rosa sløyfe-kampanjen alltid skaper stort engasjement både sentralt og ute på stasjonene.
Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Rosa sløyfe-aksjonen skaper stolthet i hele organisasjonen. Som en stor aktør i vår bransje ønsker vi å bidra til en så viktig sak. Samtidig drives vi av gode resultater, og det går sport i å slå fjorårets innsamlingsrekord, sier Venset Sleire. Hun retter en stor takk til både kunder, medarbeidere og stasjonsdrivere som engasjerte seg i kampanjen.
Innsamlingstoppen i Norge:
(Pressemelding.)