


Nyheter
Rundt 250 biliststasjoner over hele landet samarbeidet om påskekampanjen, som gikk ut på at kunder fikk pakketilbud på de to påskefavorittene til 25 kroner, mens Shell donerte 5 kroner for hvert salg til Røde Kors sitt arbeid. Til sammen ble det solgt 35 000 Solo og Kvikklunsj. Etter et lite bidrag fra Shells hovedkontor i Oslo kom totalbeløpet opp i en kvart million kroner.
- Vi setter utrolig stor pris på Shell Retails initiativ, sier Øistein Mjærum, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Røde Kors. - Påskekampanjen på stasjonene har ikke bare bidratt til synlighet rundt Røde Kors sitt viktige arbeid i påsken, men har også vært en viktig innsamlingsmulighet for Røde Kors Hjelpekorps. Vi ønsker å takke alle som har bidratt ved å kjøpe dette pakketilbudet, og for at Røde Kors fikk mulighet til å være med på denne kampanjen.
Påskekampanjen skapte stort engasjement på biliststasjonene som deltok. - De aller fleste nordmenn har nok et forhold til nettopp denne organisasjonen. Røde Kors gjør en fantastisk jobb og dette ønsket Shell å støtte opp om med denne kampanjen, forteller Anita Sørlundsengen, Retaildirektør i Shell.
Det har vært veldig gøy å følge med på det positive engasjementet som denne kampanjen har skapt ute på stasjonene. De ansatte har vært kreative med mål om å skape god påskestemning på sin stasjon og samtidig synliggjøre Røde Kors og kampanjen. Mange har også samarbeidet med sine lokale Røde Kors Hjelpekors noe som har skapt merverdi både i form av gode opplevelser for kunder og ansatte, og øvrig pengeinnsamling.
Påsken 2015 var en rolig påske, ifølge Røde Kors Hjelpekorps. Likevel deltok 1 300 Røde Kors-frivillige i 216 aksjoner i Norge under påskeuken. Til sammen 276 000 frivillige vakttimer ble loggført. De fleste aksjonene var henteoppdrag og søk etter savnede personer.
- Støtten fra Shell Retail kommer godt med. Midler til utstyr og opplæring vil gjøre oss i enda bedre stand til å hjelpe når det virkelig gjelder. Det har vært givende å samarbeide med Shell Retail om innsamlingen, og det har skapt stort lokalt engasjement. Vi håper at vi kan samarbeide igjen ved en senere anledning, sier Sven Bruun, nestleder i Røde Kors Hjelpekorps.
Bildet på toppen: Shell Aksdal i Haugesund solgte 1 380 Kvikk Lunsj og Solo i påsken, og samlet i tillegg inn 5000 kroner til sitt lokale Røde Kors-lag gjennom bøsseinnsamling.
Fra venstre; Anita Sørlundsengen (retaildirektør, Shell), Sven Bruun (nestleder i Røde Kors Hjelpekorps), Daniel Hind (markedssjef, Shell Retail) og Øistein Mjærum (markeds- og kommunikasjonsdirektør i Røde Kors).
(Pressemelding.)