


Nyheter
Blender AS rigger for vekst med et nytt konsept for La Baguette, og åpner to piloter første kvartal 2017 melder horecanytt.no.
Lørdag åpnet flaggskipet på Oslo S. I begynnelsen av mars åpner neste i Farmandstredet i Tønsberg.
«Ledelsen i Blender med administrerende direktør, Maria Willumsen, har i hele 2016 jobbet med prosjektet der målet har vært å dyrke gullet som allerede ligger i konseptet, samtidig som utvikling med tanke på markedet har vært motoren/driver i prosjektet. Med det nye konseptet skal vi egentlig tilbake til røttene våre og dyrke disse, samtidig som vi skal gjøre grep på markedsutviklings- og digitaliseringssiden. Blant annet med en bestillingsapp», heter det i en pressemelding.
La Baguette var først ute på det norske markedet med nysmurte baguetter laget på bestilling. Allerede i 1985 hadde kjeden en ambisjon om å bli det beste alternativet innen sunn og rask mat i Norge. Da La Baguette åpnet den gang, hadde kjeden en tydelig fransk profil med hvite skjorter, lange forklær, croissanter og andre franske nytelser , cafè au lait i ordentlig store franske boller og interiør som minnet om en fortauskafé i Paris.
Baguetten er og vil alltid være helten i La Baguette. I tillegg til dette har de utviklet sunne salater og andre mellommåltider som gir både nytelse og ytelse. (N)ytende er en av tre verdier i La Baguette. Målet er å gjøre det enkelt for gjesterne å velge sunnere alternativer mens de er på farten.
«La Baguette skal være sunnere alternativ til fastfood håndlaget naturlig mat til mennesker på farten. Produktene består av rene og naturlige råvarer. Vi skiller oss ut ved vår unike kommunikasjon og vårt kontinuerlige utviklingsarbeid med kundeopplevelse i fokus, samt vår moderne og effektive forretningsmodell», heter det fra Blender.
* Fast casual er en motvekt til tradisjonell fastfood. Hurtigmat som ikke er usunn. Friskere og med mer sunne kvalitetsråvarer, ofte i et mer koselig og inviterende miljø.
(Kilde: horecanytt.no)