


Nyheter
Kafé eller butikk? En bagettbutikk, er den mest korrekte betegnelsen, sier konseptansvarlig Cato Tangen til fastfood.no. Han fastslår med stor tilfredshet at det ble en vellykket start: Vi hadde ikke drevet aktiv lokal markedsføring, bortsett fra at begivenheten ble forhåndsomtalt på Sandnes lokalradio. Heller ingen jippo knyttet til åpningen; den skjedde ganske enkelt ved at vi slo på lyset og åpnet døren kl 06.
Ut fra det, er vi godt fornøyd med besøket i løpet av morgentimene. Det er selvfølgelig altfor tidlig å trekke noen konkusjoner, men jeg har selv stått bak disken og møtt kundene og hatt god kontakt med våre medarbeider. Vi har alle en god følelse av at kundene er fornøyd i den forstand at dette var noe de hadde ventet på. Og de ble ikke skuffet, ifølge den direkte responsen vi har fått.
Nå skal medarbeiderne få lov til innarbeide gode rutiner, og logistikken skal få lov til å gå seg til. Så vil vi slå mer på stortromma med lokal markedsføring, sier Cato Tangen.
Northland tar utgangspunkt i skandinaviske bakeri- og brødmattradisjoner, og viderefører historien om håndverk og kvalitet med fokus på sunnhet og helse: tradisjonsrike brødtyper, regionale spesialiteter, lokale råvarer og kjente korntyper.
Cato Tangen utdyper: Bagetter er hovedproduktet, og kundestrømmen fra kl 06 ga oss rett. Ikke overraskende ble bagett med skinke og ost bestselgeren. På menyen står også salater vi lager selv i butikken. Og til kaffen: muffins og cookies high end, vel å merke og croissanter. Sunnhetsprofilen understrekes også med yoghurt.
Drikke? Kaffe, naturligvis, og nypresset juice
Det som gjør Northland-konseptet ekstra interessant, er at det skal inn tre steder på ’nye Oslo Lufthavn’.
Reitans nye ’stand alone’ serveringskonsept i 3D-versjon…
…og her slik det fremstod ved åpningen kl 06 i dag tidlig.
Ferske, nysmurte bagetter er hovedproduktet.