Nyheter

F.v: Øyvind Breivik, Emilie Våge, Subin Park, Cameron Overton, Jack Marshall, Kavya Patchipulusu og Mats Kallum.

Reitan Retail spurte studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse

Reitan Retail spurte studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse. Nå er konkurransen over, og studentene fra University of South Carolina er vinnere av konkurransen.

Publisert Sist oppdatert

Reitan Retail har som mål å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag, og bidra til en mer bærekraftig fremtid. For å få nye perspektiver og ideer til hvordan Rema 1000 i Norge og Danmark kan nå det strategiske målet om et bærekraftig dagligvaresortiment innen 2030, spurte Reitan Retail studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse. Med 24 timer til rådighet, har 12 engasjerte lag fra flere av handelshøyskolene i verden forsøkt å svare på hvordan Rema kan nå målet, heter det i en pressemelding.

Fredag 6. oktober var det duket for finale i casekonkurransen, hvor de tre beste lagene presenterte sine løsninger. Juryen besto av økonomidirektør i Rema 1000 Mats Kallum, kommunikasjonssjef i Reitan Retail Øyvind Breivik, leder for bærekraft og samfunnsansvar i Rema 1000 Emilie Våge, samt representanter fra næringsliv og akademia.

Da Mats Kallum kom på scenen for å annonsere vinnerlaget og overrekke prisen, vektla han at juryen var imponert over nivået til finalistene, og at det var tøff konkurranse mellom lagene, men at det til slutt var University of South Carolina som stakk av med seieren.

– Vinnerlaget viste stort talent når det gjelder presentasjonsevner. De hadde kreative løsninger med bruk av teknologi, gode svar da de ble utfordret under spørsmålsrunden, og de koblet strategien sin til verdiene våre. Reitan Retail er et verdidrevet selskap, så vi satte derfor stor pris på det, sa Kallum.

Powered by Labrador CMS