Nyheter

Reitan landet Sporveien-avtale

Narvesen trakk det lengste strået i kampen om kiosker på T-banen i Oslo.

Publisert Sist oppdatert

Driften av kioskene på T-banen har vært ute på anbud, og onsdag signerte Narvesen/Reitan Convenience en avtale som skal vare i inntil 15 år.

Sporveien og Narvesen er mangeårige samarbeidspartnere langs skinnegangene i Oslo. Med den nye avtalen, som har oppstart 1. juli i år, skal 27 T-banestasjoner rustes opp med et nytt Narvesen-konsept.

Butikkene utstyres med nytt interiør, farger og design (3D-tegningen), men det viktigste målet med oppgraderingen er at kundenes handel skal kunne foregå raskere.

Selvbetjente ekspresskasser og smartere innredning skal gjøre det mulig å bruke under ett minutt på handlingen.

Sporveien T-banen runder inneværende år 100 millioner reiser, og det er viktig for oss å legge til rette for økt trivsel og funksjonalitet på stasjonsområdene. Denne avtalen bidrar sterkt til det og vi gleder oss til å se de nye flotte kioskene på stasjonene våre, sier sporveissjef Cato Hellesjø i en pressemelding.

Reitan Convenience anslår at omsetningen på kioskene vil være på rundt tre milliarder kroner i avtaleperioden. Sporveien forventer å tjene mellom 200 og 300 millioner kroner på avtalen i de inntil 15 årene den skal vare.

Adm.dir. i Reitan Convenience, Magnus Reitan, og konsernsjef i Sporveien, Cato Hellesjø (begge i midten), tar seg en ‘Ekspresso’.

(Pressemelding.)

Powered by Labrador CMS