Nyheter

Orkla Foods til topps i Shell

PRISDRYSS: For tredje år på rad vant Orkla Foods den gjeve prisen «Årets leverandør» som ble delt ut fredag kveld under Shell-stasjonenes årlige prisutdeling Shell Awards. Vinneren i kategorien Årets leverandør blir stemt frem av kjedens stasjonsmedarbeidere, forhandlerne og retailere. At leverandøren nå vinner for tredje gang, viser at Orkla Foods har levert svært god service, og deres nasjonale salgsapparat og kompetanse har gitt stor verdi til Shell-stasjonene.

Publisert Sist oppdatert

Orkla Foods fikk fornyet tillit som hovedleverandør til Shell-stasjonenes matkonsept etter forhandlinger i 2018. Det at de nok en gang seiler opp som vinner i kategorien viser hvilken innsats kundeoppfølgingsapparatet til Orkla legger ned i stasjonene våre, sier Erik Anker, markedssjef for Shell-stasjonene i Norge.

Orkla Foods Norge er en strategisk samarbeidspartner som bidrar med produktutvikling, som igjen bidrar til felles vekst. Orkla Foods er også svært god på kunnskapsformidling og trener de ansatte til å bli gode på de produktene de leverer til stasjonene, forklarer Hæge Vagle, kategorisjef for mat og kaffe for Shell-stasjonene i Norge.

Gjør kundene gode

(Foto: Karine H. Henriksen)

Kommentarene som kommer inn fra våre medarbeidere i hele landet gir et helt tydelig svar på at Orkla legger store ressurser i å gjøre sine kunder gode. Salgstrening og produktopplæring trekkes frem som viktige grunner til at Orkla gikk helt til topps i konkurransen igjen, fortsetter Vagle.

I 2018 lanserte St1 og Shell-stasjonene et nytt konsept «hamburgerstasjonen Shell», og det er tydelig at konseptlanseringen har var vellykket.

St1 og Shell-stasjonene tok store markedsandeler i hamburgersegmentet i 2018, som også var en viktig bidragsyter til at stasjonene tok markedsandeler i butikk.

Hamburgerne på Shell lages fra bunn og består av gode norske råvarer. Med våre hamburgere tar vi ingen snarveier, konkluderer Vagle.

Konseptet tar utgangspunkt i selskapets medarbeidere på stasjon.

Våre medarbeidere får grundig opplæring i både «hvordan» og «hvorfor» vi lager hamburgerne akkurat slik vi gjør. Da skjønner kunden hva som kan forventes av våre hamburgere, og det sikrer at hamburgeren blir produsert likt på alle våre utsalgssteder.

Shell sitt hamburgerkjøtt består av 100 prosent grovkvernet oksekjøtt, stekt på stasjon, og dette får du ikke hos alle våre konkurrenter, avslutter Vagle.

En innovativ leverandør

Orkla Foods blir fremhevet som en innovativ leverandør som produserer mat av kvalitetsrike råvarer. Terje Kristiansen, kundeansvarlig i Orkla Foods, fremhever at Shell-stasjonene sin strategi på mat med å servere ordentlig, real mat på sine stasjoner av norske råvarer, passer som hånd i hanske med Orkla sin grunntanke om å produsere sunn og god mat.

Convenience kommer ut seks ganger årlig og setter søkelys på dagens og morgendagens serveringssteder for travle mennesker.

Les mer om bladet

Bestill abonnemnent

Last ned bladet elektronisk

Følg oss på Facebook

Meld deg på vårt gratis nyhetsbrev

PRØVELES EN UTGAVE GRATIS!

Powered by Labrador CMS