Nyheter

Ny kommunikasjonssjef for Coca-Cola

Mette Vinther Talberg er ny kommunikasjonssjef for Coca-Cola i Norge. – Jeg gleder meg til å være med og styrke posisjonen til en av verdens sterkeste merkevarer, sier Vinther Talberg.

Publisert Sist oppdatert

Mette Vinther Talberg går inn i rollen som ny kommunikasjonssjef for Coca-Cola Enterprises i Norge. Hun får ansvar for PR og ekstern kommunikasjon, og vil bli en av selskapets talsper-soner.

Jeg gleder meg til å være med og styrke posisjonen til en av verdens sterkeste merkevarer. Som merkevare er Coca-Cola spesiell den er både et produkt og et selskap som alle har et forhold til. Sammen med dyktige kolleger skal det bli en spennende oppgave å videreutvikle den posisjonen som er bygget opp gjennom mange tiår her i Norge, sier Vinther Talberg.

En kommunikasjonsjobb å gjøre

Noe av det viktigste i tiden som kommer er å kommunisere valgfriheten vi tilbyr forbrukerne. Vi har en rekke produkter innen blant annet vann, brus, juice, kaffe og iste; over 40 prosent av våre produkter har få eller ingen kalorier, noe mange ikke er klar over.

I tillegg har selskapet vårt mål om å være bransjens mest ansvarlige leverandør både som arbeidsgiver, og innen miljø- og bærekraft. De siste årene har vi blant annet jobbet målbevisst for å øke kvinneandelen blant medarbeiderne, og gjennomføre en kraftig reduksjon i klimautslipp og energi- og vannforbruk. Mange kjenner ikke til vårt arbeid og våre resultater, her har vi en kommunikasjonsjobb å gjøre, og den gleder jeg meg til å ta fatt på, avslutter Mette Vinther Talberg.

I systemet i fire år

Mette kommer fra stillingen som ansvarlig for myndighetskontakt og næringspolitikk i Coca-Cola Enterprises.

Mette har jobbet i systemet i fire år, og er en meget verdsatt medarbeider, både i den norske delen av systemet, og i de internasjonale nettverkene hun er en del av. Hun har spilt en viktig rolle i flere komplekse prosjekter, og jeg ser frem til at hun nå skal få utvikle seg videre i en ny rolle som hun kommer til å håndtere på en utmerket måte, sier Per Hynne, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Enterprises Norge.

(Pressemelding.)

Powered by Labrador CMS