Nyheter

Nøkkelhullsprodukter i vekst for Nortura

I 2021 økte Nortura volumet av Nøkkelhullsprodukter fra 18 til 19,3 prosent.

Publisert Sist oppdatert

Innen 2030 skal 50 prosent av Norturas salgsvolum for egne merkevarer være Nøkkelhullsmerket.

- Vi har 84 produkter med nøkkelhullsmerke på dagligvaremarkedet, og er stolt over å skape varierte produkter som i tillegg er sunne. Vi jobber kontinuerlig med å skape nye, sunne produkter. I tillegg er vi opptatt av å gjøre våre eksisterende favoritter enda sunnere. I 2022 fortsetter vi med dette arbeidet gjennom Priors satsinger på enda flere gode og sunne kylling- og kalkunprodukter, sier Lise Kjær Kristoffersen, markedsdirektør i Prior.

Også Gilde har de siste årene arbeidet med å utvikle flere Nøkkelhullsprodukter.

- Produktserien «Gilde Go’ & Magrere» er vår egen serie med produkter som er sunnere varianter enn originalen. Med høyt kjøttinnhold og aldri mer enn 9 prosent fett, er nesten alle produktene i serien nøkkelhullsmerket. I 2021 lanserte vi også serien «Gilde lyst kjøtt» med nøkkelhullsmerket. Serien består av renskåret svin, som inneholder lite fett og mye proteiner, sier markedsdirektør i Gilde Nina Rishovd Stavenæs.

Ifølge produsenten skal de være den leverandøren av matvarer som tilbyr flest Nøkkelhullsmerkede produkter, og skal utvikle sunnere alternativer for Norturas mest populære produkter.

- Dette er ambisiøse mål, men vi opplever at dette er noe hele organisasjonen jobber målrettet mot, sier direktør for trygg mat og dyrevelferd i Nortura, Hanne Steen.



Powered by Labrador CMS