KBS

I tre uker i oktober donerer Narvesen én krone per solgte kaffekopp til årets TV-aksjon.

Narvesen donerer én krone per solgte kaffekopp til TV-aksjonen

I tre uker i oktober donerer Narvesen én krone per solgte kaffekopp til årets TV-aksjon. Narvesen har samarbeidet med TV-aksjonen siden 2018.

Publisert Sist oppdatert

Sammen med kaffekunder, donerte Narvesen 208.200 kroner til fjorårets TV-aksjon og Leger Uten Grenser sitt arbeid for medisinsk nødhjelp til de som trenger det mest. Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i Reitan Convenience Norway, er stolt over å kunne meddele at Narvesen er samarbeidspartner med TV-aksjonen også i år.

– Med 230 butikker over hele landet både representerer og møter vi en stor del av samfunnet, inkludert personer som har vært rammet av krig og konflikt. Årets TV-aksjon står oss derfor nært, sier Hjortdahl i en pressemelding.

Hvert sjette barn i verden vokser opp i et konfliktområde, og det har aldri vært så mange barn på flukt som nå. TV-aksjonen NRK 2023 går til Redd Barnas arbeid for barn rammet av krig og konflikt.

– Det er vanskelig å stoppe krig, men sammen kan vi bidra til at flere barn får pusterom fra krigen. Vi er så takknemlige for samarbeidet med Narvesen. Kaffen deres varmer og det gjør også det store engasjementet deres, sier Shamaila Marita Lein, kampanje- og næringslivsansvarlig i TV-aksjonen NRK.

I perioden 3. til 23. oktober donerer Narvesen 1 krone per solgte kaffekopp til årets TV-aksjon Redd Barna. Pengene fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, DR Kongo og Norge.

– I Narvesen er en av våre fremste verdier å ikke bare se det som skjer i butikken, men også i samfunnet rundt oss. Sammen med våre kunder er vi helt sikre på at vi kan gjøre en stor forskjell, avslutter Hjortdahl.

Alle bøssebærere får gratis kaffe eller valgfri varm drikke på Narvesen søndag 22. oktober.

Powered by Labrador CMS