Nyheter

Mer enn doblet salget den første uken

Deli-topp Tormod Lier ser ut til å lykkes med sin langsiktige strategi: Barnefamilier og unge kvinner entrer Deli de Luca i Esso-stasjonene.

Publisert Sist oppdatert

Dét kan være en av forklaringene på at omsetningen av mat og drikke den første uken etter åpningen av de fire første Deli de Luca i opprinnelige TigerButikker er mer enn doblet sammenlignet med ukesomsetningen før konverteringen.

Uten at vi skal legge altfor stor vekt på dette omsetningsløftet; nyhetens interesse har selvfølgelig spilt inn. Men det lover i alle fall godt, kommenterer daglig leder i Deli de Luca Tormod Lier overfor fastfood.no. Og det mest lovende er at den sterke veksten i salget av mat og drikke, kommer av en gjennomsnittlig dobling av innslagene på kassene. Dét må vi kunne tolke som et uttrykk for at Deli-menyene treffer, sier han.

Og det er ikke én kategori som står for løftet, men bredden: pizza og grill, brødbasert samt kaffe fra Deli’s Café, som er shop-in-shop. Og ikke minst de sunne alternativene. Her inngår ’Perfect Picnic salater’, som nylig gikk til topps i NM i sunn fast-food (bildet over, tatt i Deli de Luca i Ryenkrysset som åpnet mandag).

Caroline (33) ble begeistret for salattilbudet. En veldig god salat, var hennes dom. (Foto: Odd Henrik Vanebo)

Bildet på toppen: Tormod Lier, på plass i den diner-inspirerte caféseksjonen, gleder seg over at familier finner veien inn i Deli de uca, her i Ryenkrsset som blir kjedenes ’flagship store’. (Foto: Odd Henrik Vanebo)

Powered by Labrador CMS