Nyheter

ÅRETS LEVERANDØR I SHELL – LANTMÄNNEN UNIBAKE NORWAY. Fra venstre St1 Norge Camilla Ihle Christiansen (kategori sjef butikkvarer), Erlend Føleide (marked- og driftssjef i St1 Norge), Thomas Danielsen (kategori sjef non-food i St1 Norge), Jørn Lauritzen Fag og utviklingssjef i Lantmännen Unibake Norway , Narve Holmen ( distriktssjef Oslo Vest Akershus i Lantmännen Unibake Norway ), Hæge Vagle (kategorisjef mat og kaffe i St1 Norge).

Lantmännen Unibake er kåret til Årets leverandør for Shell-stasjonene i Norge

PRISDRYSS: Lantmännen ble stemt frem av stasjonsmedarbeidere, forhandlere og retailere etter å ha samarbeidet tett med St1 for å bidra til et bedre matkonsept på stasjonene.

Publisert Sist oppdatert

Lantmännen Unibake ble tildelt den gjeve prisen under det årlige arrangementet Shell Awards, som ble avholdt i en mer moderat versjon på selskapets hovedkontor i Oslo. Dette som følge av at den årlige samlingen ble avlyst.

Det er det helhetlige arbeidet de har lagt ned i alle deler av Shell-kjeden som har vært utslagsgivende for at de ble tildelt årets pris.

Et sunnere kosthold i Shell

Hæge Vagle i Shell/St1. Foto Foto: Karine H. Henriksen

I 2017 lanserte Lantmännen Unibake, i samarbeid med kategorisjef Hæge Vagle i St1, en egen merkevare. En real matpakke til 29 kroner fremheves som et av de produktene som har bidratt til å fremme et sunt kosthold i butikkene til Shell. Vår reale matpakken har vært den mest kjente suksess lanseringen i vår bransje og er svært godt mottatt hos våre kunder.

- Lantmännen Unibake er en strategisk samarbeidspartner som bidrar med produktutvikling som bidrar til felles vekst. Denne leverandøren er også svært god på kunnskapsformidling, og trener de ansatte på å bli gode på de produktene de leverer til stasjonene. Vi ser at våre leverandører som har et eget kundeoppfølgingsapparat ofte kommer høyt i konkurransen om denne prisen, sier Vagle.

Styrker fag og humør

Lantmännen Unibake har gjennom sine distriktssjefer vært gode på å følge opp Shell-stasjonene, og de har bidratt til både faglig styrking og godt humør på stasjonene de er innom.

- Kommentarene som kommer inn fra våre medarbeidere i hele landet, gir et helt tydelig svar på at Lantmännen Unibake legger store ressurser i å gjøre sine kunder gode. Salgstrening og produktopplæring trekkes frem som viktige bidragsytere til at Lantmännen Unibake gikk helt til topps i konkurransen. Samtidig får vi tilbakemeldinger på at Lantmännen Unibake er hyggelige og rause folk som tar ansvar for sitt fag og som alltid har et smil på lur, sier Vagle.

Nytt brød og hvitt kjøtt

Shell har i flere år satset stort på fersk bakst og påsmurt på sine stasjoner i hele Norge.

I 2020 er det nye påsmurt-produkter som skal få seg et løft på Shell-stasjonene. Kategorien er stor, og også her er Lantmännen Unibake en viktig bidragsyter som hovedleverandør. Våre nysmurte produkter har kvalitetspålegg og ingredienser fra våre leverandører med gode norske råvarer. I tiden fremover vil vi sette nytt brød og hvitt kjøtt på menyen, hvor vi vil serverer et nytt konsept - en måltidsløsning i påsmurt- kategorien.

- Dette produktet får du ikke hos alle våre konkurrenter, så det er viktig å få frem dette i vår kommunikasjon slik at det blir kjent, sier Vagle.

Samme tanke om sunn mat

Lantmännen Unibake på sin side, er klar på at samarbeidet med Shell-stasjonene i Norge passer dem godt.

- Shell sin matstrategi, som går ut på å servere ordentlig, real mat på sine stasjoner passer som hånd i hanske med Lantmännen Unibake sin grunntanke om å produsere og fremme sunn og god mat. Sammen er vi også lidenskapelige opptatt av gode bakervarer, hvor vi sammen har bygget Søndagsbakeriet i Shell og utviklet Shell-bollen som de største suksessene, sier kundeansvarlig (Key Account Manager) i Lantmännen Unibake, Øyvind Rypås.

Powered by Labrador CMS