Nyheter

Lanserer egen vegetarserie

Coop lanserer to vegetarburgere som kan legges rett på grillen. – Økt etterspørsel etter vegetarprodukter er en internasjonal trend som vi nå tar ut i Norge, sier Christian Hoel, kjededirektør i Coops lavpriskjede Extra.

Publisert Sist oppdatert

Coop ønsker å gjøre det enklere for kundene å spise vegetarisk og har derfor lansert to vegetarburgere denne sommeren. Begge er å finne hos dagligvarekjeden Extra som har over 340 butikker fordelt over hele landet. Til høsten lanseres det enda flere vegetarprodukter som gode alternativer til kjøtt eller fisk.

Én av fire nordmenn vil kutte ned på kjøttforbruket og nå gjør vi det enda enklere å velge vegetarisk i grillsesongen, sier Hoel.

Coop ønsker ikke bare å fri til vegetarianere med de nye vegetarproduktene, men også friste den vanlige forbruker til å velge et kjøttfritt alternativ. «Fleksitarianer» er et nyord som stadig oftere blir brukt og beskriver en person som ønsker å kutte ned på kjøttmengden. I 2003 ble «flexitarian» kåret til årets mest nyttige ord av The American Dialect Society.

Serien heter «Coop Vegetardag» og svarer på fleksitarianer-trenden som ser ut til å bli større og større, sier Hoel. Hos Extra skal det være enkelt å finne det du vil ha og vi er stolt av å være første norske dagligvarekjede med en egen vegetarserie.

Mens de fleste andre vegetarprodukter på markedet er basert på soyaprotein er Coops vegetarburgere laget av henholdsvis rødbeter og aspargesbønner og erter (bildet). De er en kilde til protein og kostfiber.

(Pressmelding.)

Powered by Labrador CMS