


Nyheter
330 norske og en rekke nordeuropeiske bensinstasjoner vil i løpet av året omdøpes i nye farger og med nytt navn gjennomsnittlig én ny hver dag.
Dermed vil Statoil-stasjonene i Skandinavia, Baltikum, Polen og Russland starte på en ny epoke, og spille en viktig rolle i oppbyggingen av det nye globale merket Circle K, sier kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen.
Det globale merket vil erstatte Couche-Tards eksisterende kjedenavn i USA og flere andre land verden over, som er Mac's, Circle K og Kangaroo Express, i tillegg til Statoil-merket. Provinsen Quebec i Canada vil beholde selskapets Couche-Tard-brand på grunn av spesielle forhold i dette markedet,
Statoil Fuel & Retail var en del av det integrerte olje- og gasselskapet Statoil ASA fram til 2010. I 2012 ble selskapet kjøpt opp av Couche-Tard, en av verdens ledende aktører innenfor servicehandel. Retten til å bruke Statoil-navnet fram til 2021 var en del av oppkjøpet, noe som ble lagt stor vekt på i kommunikasjonen den gangen.
Det å bruke ett globalt varemerke vil gjøre oss sterkere, styrke vår kultur og hjelpe oss med å gjøre dagen litt bedre for våre kunder, sier Couche-Tards konsernsjef Brian Hannasch (bildet).
En viktig grunn til å kjøpe SFR var å etablere en posisjon i Europa og skape en plattform for videre vekst i regionen. Ett globalt merke vil gjøre det lettere.
Couche-Tards uttalte ambisjon er å gjøre det nye Circle K til verdens mest foretrukne valg for servicehandel og kjøp av drivstoff: Enten du besøker Circle K i Europa, USA, Canada eller andre steder, er det vårt mål å tilby den samme lettvinte handleopplevelsen, den samme raske og vennlige servicen og produkter som er laget for folk på farten, sier Hannasch.