


Nyheter
I utgangspunktet skal 133 av totalt 354 Narvesen-butikker selge alle fire varianter. Alle 354 vil ha IPA-pølsa.
De fire variantene er:
Leiv Vidar tok kontakt med Jan i fjor, og han var umiddelbart positiv til et samarbeid , opplyser salgs- og markedsdirektør Hans Olav Hole i Leiv Vidar:
Vi så i fellesskap på trender i markedet som går i retning av mer kvalitet, høyere kjøttandel, grovere pølser, nye smaker og komplettmåltid med tilpasset tilbehør på smaksretninger som både var mulige å produsere og som samtidig hadde reell mulighet for å treffe på smak og spiseopplevelse mot forbruker.
Hva har vært den største utfordringen med å få dette til?
Å klare å produsere pølser med så høy kjøttandel på det utstyret vi har på anlegget i Hønefoss. Vi måtte derfor både kjøpe nytt utstyr og legge om produksjonsrutinene. I tillegg måtte vi få Grünerløkka Brygghus til å produsere IPA-ølet uten gluten, for å sikre at vi ikke fikk allergener inn på anlegget vårt på Hønefoss, til IPA-varianten, opplyser Hans Olav Hole.
Bildet på toppen: Jan Vardøen i full sving under prelanseringen i Grünerløkka Brygghus mandag.