


Nyheter
«En vare er ikke alltid hva den utgir seg for å være,» skrev Roy Wahlstrøm på Twitter og lastet opp et bilde som sammenliknet yoghurtisen han hadde kjøpt opp mot reklameplakaten. I tillegg la han til @MagnusReitan i tweeten så 7-Eleven-sjefen fikk varsel om meldingen. Og yoghurtis-kunden fikk svar, skriver Dagligvarehandelen.
«Helt enig! Denne er mye mindre enn den skal være. Hvor handlet du?» svarte adm.direktør i Reitan Convenience. Magnus Reitan, på Twitter og lovet ny softis i full størrelse til kunden neste gang han var innom 7-Eleven.
Man kan kanskje se på det som en fillesak, men jeg syns det er nettopp det som er så fint med sosiale medier: At man kan gi og få tilbakemeldinger på alle type saker på en enkel og personlig måte, sier Reitan til Dagligvarehandelen.
Han oppfordrer alle kunder til å si ifra. Aller helst i butikken de handler.
Overfor adressa.no bekrefter både Reitan selv og hans kommunikasjonsdirektør, Ida Håvik, at det var han og ikke en kommunikasjonsansatt som svarte.
- Ja, jeg svarte selv. Jeg får veldig få henvendelser på Twitter, men forsøker å svare på dem jeg får, sier Reitan til adressa.no.
Is-kunde Wahlstrøm ler litt av hele saken, men syns det er flott at 7-Eleven-sjefen engasjerer seg.
- Det viser at de er opptatt av at kundene ikke skal føle seg lurt og at de får varer som samsvarer med reklamen, sier han til Dagligvarehandelen og legger til.
- Om en slik negativ oppmerksomhet får spre seg i sosiale medier og etterlater et inntrykk av en juksekultur, kan det være svært skadelig for bedriftens omdømme.
Over: Twitter-samtalen mellom kunden og toppsjefen. Foto: Faximile: Twitter