Nyheter

Kø foran kaffemaskinen. Konseptet Simply Great Coffee er nå også for full fart på vei inn i amerikanske Circle K-butikker. (Foto: Odd Henrik Vanebo)

Kaffekonsept eksporteres til Amerika

Det er oppslaget i FastFood nr. 3 som nå er under distribusjon. Konseptet er Simply Great Coffee, som omtales i den store kjedereportasjen om Circle K.

Publisert Sist oppdatert

”Det nye som kommer til Circle K-butikkene skal være til glede for kundene. Det har foregått og foregår et omfattende utviklingsarbeid, i samarbeid med leverandørene og i nærkontakt med markedet.

I og med at det i utgangspunktet er et amerikansk konsept, vil vel de fleste tro at vi får tilført til Europa og Norge amerikanske konseptløsninger. Men det går like gjerne motsatt vei. Eksempelvis er vårt europeiske kaffekonsept, Simply Great Coffee, nå for full fart på vei inn i amerikanske Circle K-butikker. 1600 amerikanske butikker serverer allerede Simply Great Coffee og ytterligere 1500 kommer til det neste året, opplyser Trude Venset Sleire,” kjede- og markedssjefen som også er månedens portrettobjekt.

Deli de Luca dobler matomsetningen

Av øvrige reportasjer kan nevnes status for Deli de Luca i Esso, som blir mat og drikke-destinasjoner. Etter seks uker er matomsetningen doblet.

Bama satser dedikert på servicehandel

Bama Servicehandel er månedens leverandørprofil, under tittelen: “Frukt, bær og grønt inntar menytoppen.”

Opplevelsessenter i Nord-Trøndelag

Vi har også besøkt ’Vuddu Valley’ i Åsen i Nord-Trøndelag, et opplevelsessenter med raritetsmuseum som forteller om Amerika og Norge midt på 1900-tallet, alt sentrert rundt en stor rød låve.

Les alt i magasinutgaven. Tegn abonnement: britt@askmedia.no

Powered by Labrador CMS