


Nyheter
Poenget: De ansatte ønsket å understreke et viktig poeng for sine kaffetørste kunder.
Du står i kø i kaffebaren og venter utålmodig på din tur. Når du skal bestille sier du verken «hei» eller «takk», kun det du skal ha, gjerne i en stresset tone. Kjenner du deg igjen?
Det er ikke sikkert du tenker så mye over det, men mange av dem som står bak kassa setter gjerne stor pris på et lite «hallo» etterfulgt av din bestilling i en høflig tone.
Gode manerer og høflighet er nemlig ikke alltid på plass hos alle, og noen ganger kan det være greit med en påminnelse om hvordan man bør snakke med de ansatte.
Dette ønsket en lokal kaffebar å påpeke til sine kunder og derfor satte kaffebarens medarbeidere opp et skilt utenfor.
På skiltet forklares det hvordan kaffebestillingen foregår. Jo hyggeligere du er, desto bedre pris får du.
Et bilde av skiltet ble lastet opp på Imgur og det er liten tvil om at innlegget vekker oppsikt. På kun to dager har bildet hatt over 1,7 millioner visninger, men det er delte meninger om budskapet:
Egentlig er det en reprise. For nøyaktig samme tekst, denne gang på fransk på gatebukken foran The Syrah Café i Nice, snappet en journalist opp i 2013 (bildet under).
(Hovedkilde: Nettavisen (NA.no) - Foto: imgur..com)