


Nyheter
Lett-konseptet er enkelt, ifølge egenpresentasjonen på hjemmesiden: ”Sunn og kjapp mat med gode råvarer. For oss er dette frisk jus, sprø salater, sunne wraps og supper som varmer. Alt dette får du på en lettvint og effektiv måte. Du kan enten bestille det du vil ha på lettoslo.no, deretter hente og betale ved disken her hos oss eller komme innom og plukke med deg en av våre ferdige retter.
Vil du komponere din egen salat, akkurat sånn du selv vil ha den, kan du også gjøre det.”
I et intervju vi hadde med en av gründerne, Knut Andreas Berg, i fjor, sa han: Ideen bak Lett bygger på et savn etter et sunnere alternativ for rask og enkel mat. Vi liker å sammenligne oss med Burger King. Det skal gå like raskt og effektivt, forskjellen er at hos oss får du sunn mat. (Lett i Vika ligger Lett vegg-i-vegg med Burger King.)
Menyen? I Lett serveres for eksempel chiapudding og mojito-smoothie, men også mer klassiske produkter som kyllingsalat og jus. Felles for alle produktene er at de er laget av norske, ferske råvarer med oppskrifter basert på gründernes egne ideer.
Medgründer er Sebastian Wahl. De to har store vekstambisjoner, og de bryter med konsepttankegangen om at et kjedekonsept enten må være tilpasset ’stand-alone’ på gateplan, et kjøpesenter eller food-court. De er på plass på hvert av de tre lokaliseringsalternativene. Forutsetninger at det er stor trafikk til og rundt lokaliseringen.
De legger opp til ytterligere vekst i oslogryta, før de peiler seg inn mot Stavanger og Bergen.
(Kilde: Bladet FastFood. Tegn abonnement: britt@askmedia.no.)