


Nyheter
Tema for årets konferanse er matens verdier.
– Vi gleder oss til 7. september og årets konferanse, sier konferansevert Arne Kongsnes, til daglig redaktør i Mat og Marked.
Når: Onsdag 7. september
Tid: 09:30 – 15:00
Hvor: Litteraturhuset, Wergelandsveien 29, Oslo
Mat & Marked er et årlig møtested for aktørene i hele mat- og serveringsbransjen – fra jord til bord, fra produsenter til dagligvarebutikker, restauranter, storkjøkken, reisemål og der du handler mat på farten.
Konferansen arrangeres av matogmarked.no, convenience.no, reiseliv1.no og dagligvarehandelen.no.
Bilder av foredragsholderne finner du nederst i saken.
Her er programmet:
Redaktør og konferansevert Arne Kongsnes i Mat og marked (tidligere Matindustrien) ønsker velkommen
Landbruks- og matminister Sandra Borch åpner konferansen. Digitalt innslag.
Bærekraft er begrepet ingen kommer unna når matens verdier diskuteres. Nortura har store ambisjoner mot 2030. Hultmann forteller om hvordan Norges største kjøtt- og eggprodusent har arbeidet med sin strategi for bærekraft, og hvor de største utfordringene ligger.
Brubakk deler av sine kunnskaper om hvordan den internasjonale situasjonen preger markedene her hjemme.
Reitan Retail har kjente merkevarer som Narvesen, Pressbyrån, PBX, R-kioski, 7-Eleven, Uno-X, YX og REMA 1000 – blant mange andre.
– Vi skal skape de beste kundeopplevelsene for dagens og fremtidens kunder. Det er vårt løfte til kunden, vår øverste sjef, sier Ole Robert.
Andersen er utdannet kokk, og jobber til daglig som kategorisjef i NorgesGruppen. Han har arbeidet ved mange ulike serveringssteder og i industrien før han startet som kategorisjef. Jonas er sterkt opptatt av trender og hvordan disse påvirker markedet og bidrar til endring og fornyelse.
Nofima er Norges største matforskningsinstitutt og samarbeider tett med store deler av næringen for å utvikle mer bærekraftige løsninger for matproduksjon.
Dely har 140 serveringssteder i Norge. Sandvik har ansvar for alle kjedens serveringsteder og har tidligere jobbet 32 år i Burger King, hvorav han de siste årene også var leder for Skandinavia. I Dely sin portefølje finner vi blant annet Peppes Pizza, La Baguette, Fattigmann, Kjøkken & Kaffe, Café Opus, Eataly og Little Eataly, i tillegg til internasjonale merkevarer som Starbucks og TGI Fridays.
Som øverste leder i Stiftelsen Norsk Mat, tidligere kjent som Matmerk, vet Nina Sundqvist mer om norsk mat – og den økende interessen for den – enn de fleste.
Intervju med forbrukerdirektør Inger Lise Blyverket i Forbrukerrådet, med påfølgende debatt.
I debatten etter intervjuet deltar Ingvill Størksen, direktør for politikk og myndighetskontakt i Coop, Mette Hanekamhaug, kommunikasjonsdirektør i Dagligvareleverandørenes forening (DLF) og Willfred Nordlund, leder av næringskomiteen på Stortinget.
Fysisk deltakelse: 3.500,- (2.800 eks. mva.)
Digital deltakelse: 2.875,- (2.300 eks. mva.)
Rabatter: