Nyheter

Hennig-Olsen Is satser stort med mange nyheter

Hennig-Olsen Is lanserer flere nyheter og ny visuell profil i 2017. Aldri før har selskapet investert så mye ressurser og kompetanse i produkt- og konseptutvikling for å løfte iskrem-markede

Publisert Sist oppdatert
Kombinasjonen av søtt og salt er helt uslåelig. Salt karamell er en magisk blanding av fløteiskrem, salt karamellsaus og salte crispkuler med karamellsmak. Ifølge Hennig-Olsen Is er iskrem med saus og biter populære smaker i isdisken. Dette er en fløteiskrem som appellerer til øyet, og samtidig har en frisk mintsmak for den modne ganen. Iskremen er blandet med myke sjokoladebiter og mørk sjokoladesaus.Fløteiskremen med ekte vanilje og en blanding av ulike nøtter er en ny klassiker, som også passer utmerket sammen med bakverk.Med sin intense lillafarge og mystiske navn tilfører Monster spenning til iskremdisken. Med denne iskremen vil Hennig-Olsen Is inspirere til leken bruk på menyen. Monster er lilla fløteis med vanilje og cookies med sjokoladebiter. SmakenGrønn te lanseres for første gang som fløteiskrem i Norge. Hennig-Olsen Is har laget en iskrem med mild smak av grønn te, sitron og ingefær. Med denne nyheten ønsker Hennig-Olsen Is å inspirere til nye og spennende måter å servere iskrem på. Hva med en frisk shake laget med nyheten Grønn te? I år lanserer Hennig-Olsen Is to nye smaker til sitt sorbet-sortiment, som inviterer til mange spennende oppskrifter på kalde drikker. Sorbet Sitron har en frisk og naturlig smak. Sorbet Appelsin er en søt og syrlig sitrusbombe.

t.

Vi lanserer mange spennende nyheter og har redesignet hele vår visuelle profil, inklusiv logoen. 2017 blir et svært spennende år for oss, forteller Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig Olsen Is.

På fabrikken i Kristiansand har det blitt investert mye tid og ressurser i produkt- og konseptutvikling. Hennig-Olsen Is vil inspirere sine kunder til å servere iskrem på nye, spennende og trendy måter.

Vi har utviklet en rekke spenstige oppskrifter for å løfte iskrem-kategorien. Restauranter og andre serveringssteder kan tjene mye på å tenke utenfor isboksen, mener Paal Hennig-Olsen.

Folk er stadig ute etter nye smaksopplevelser, og nordmenn, med et snitt-konsum på hele 10,8 liter per person årlig, er svært glade i iskrem. Kombinerer man dette med nye konsepter representerer is-markedet store verdier, sier Hennig-Olsen.

I februar vil det dukke opp flere spennende nyheter i småis-disken. Is-ikonet Krone-is er en av merkevarene som får et nytt medlem av familien: Krone-is Peanøtt. Kombinasjonen av søtt og salt vil neppe gå ubemerket hen blant is-elskere.

Videre relanseres hele den forfriskende Dugg dessertisserien basert på nye oppskrifter. Dugg-serien er laget med naturlige ingredienser som ekte vanilje, mørk sjokolade, hjemmerørte jordbær og økologisk yoghurt fra Rørosmeieriet. I tillegg lanseres også Dugg med nyskapninger innenfor småis og multipack: Dugg Sorbet Eple og Appelsin, med 50 prosent fruktinnhold, og Dugg Yoghurtis Bringebær og Jordbær, som er laget med friske bær og økologisk yoghurt.

I kuleis-disken dukker det opp syv nye smaker:

Salt Karamell:

Mint:

Nøtteblanding:

Monster:

Grønn te:

Sorbet Appelsin og Sorbet Sitron:

Kremen av iskrem

Hennig-Olsen Is har laget iskrem i Kristiansand siden 1924. Eventyret startet på bakrommet i Markens gate 29. I 1960 åpnet Otto Hennig-Olsen fabrikken i Hannevika. Familiebedriften omsetter i dag for vel 800 millioner kroner og er en av Sørlandets viktigste hjørnestensbedrifter.

Den gode utviklingen er et resultat av dedikert innsats fra mange engasjerte medarbeidere, det er de som til sammen muliggjør denne satsningen, sier Hennig-Olsen.

Powered by Labrador CMS