


Nyheter
t.
Vi lanserer mange spennende nyheter og har redesignet hele vår visuelle profil, inklusiv logoen. 2017 blir et svært spennende år for oss, forteller Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig Olsen Is.
På fabrikken i Kristiansand har det blitt investert mye tid og ressurser i produkt- og konseptutvikling. Hennig-Olsen Is vil inspirere sine kunder til å servere iskrem på nye, spennende og trendy måter.
Vi har utviklet en rekke spenstige oppskrifter for å løfte iskrem-kategorien. Restauranter og andre serveringssteder kan tjene mye på å tenke utenfor isboksen, mener Paal Hennig-Olsen.
Folk er stadig ute etter nye smaksopplevelser, og nordmenn, med et snitt-konsum på hele 10,8 liter per person årlig, er svært glade i iskrem. Kombinerer man dette med nye konsepter representerer is-markedet store verdier, sier Hennig-Olsen.
I februar vil det dukke opp flere spennende nyheter i småis-disken. Is-ikonet Krone-is er en av merkevarene som får et nytt medlem av familien: Krone-is Peanøtt. Kombinasjonen av søtt og salt vil neppe gå ubemerket hen blant is-elskere.
Videre relanseres hele den forfriskende Dugg dessertisserien basert på nye oppskrifter. Dugg-serien er laget med naturlige ingredienser som ekte vanilje, mørk sjokolade, hjemmerørte jordbær og økologisk yoghurt fra Rørosmeieriet. I tillegg lanseres også Dugg med nyskapninger innenfor småis og multipack: Dugg Sorbet Eple og Appelsin, med 50 prosent fruktinnhold, og Dugg Yoghurtis Bringebær og Jordbær, som er laget med friske bær og økologisk yoghurt.
I kuleis-disken dukker det opp syv nye smaker:
Hennig-Olsen Is har laget iskrem i Kristiansand siden 1924. Eventyret startet på bakrommet i Markens gate 29. I 1960 åpnet Otto Hennig-Olsen fabrikken i Hannevika. Familiebedriften omsetter i dag for vel 800 millioner kroner og er en av Sørlandets viktigste hjørnestensbedrifter.
Den gode utviklingen er et resultat av dedikert innsats fra mange engasjerte medarbeidere, det er de som til sammen muliggjør denne satsningen, sier Hennig-Olsen.