


Nyheter
1. september åpnet The Secret Coffee Shop. Kaffesjappa på Grünerløkka i Oslo ble fort en suksess i en kundegruppe som liker å se på seg selv som trendy. Nå viser det seg at det hele var et stunt for å avsløre kaffesnobberi og reklamere for Coop-kaffe.
Vi ønsket å få frem at kvaliteten på vår kaffe er fantastisk bra. I Oslo, og spesielt på Grünerløkka, er folk svært godt vant. Legger du turen fra nederst i Markveien og opp til Ringen kino, vil du passere hele 13 kaffebarer. Derfor åpnet vi en kaffebar for å teste om vår kaffe holdt mål blant landets tøffeste konkurrenter. Vi har fått en utrolig respons på kvaliteten, så dette er veldig gøy, sier Lise Mette Kjellberg, kommunikasjonsrådgiver i Coop Norge.
Her på Grünerløkka er det flere små kvalitetskaffebarer i absolutt verdensklasse, noe som gjør at folk har blitt både litt bortskjemte og samtidig bevisste og kunnskapsrike, sier barista Anders Prestmo.
Det er ikke sånn at det bare er den kaffen man kjøper på kaffebarer som kan gi et godt brygg. Riktig utstyr, gode teknikker og gode, ferske råvarer er helt avgjørende, sier han.
3700 besøkende har vært innom i løpet av måneden som er gått, mange har delt opplevelser og blitt tilhengere på Facebook eller Instagram.
Og Coop har fått gratis omtale blant annet akkurat her.
(Kilde: matindustrien.no)