Nyheter

Vita Hjertego Grønnsakspostei fra Mills.

Gull til Vita Hjertego' Grønnsakspostei

Den grønne favoritten vant prisen i kategori NY under ANFO Effekt-utdelingen torsdag.

Publisert Sist oppdatert

Grønnsaksposteien, som ble lansert i 2019 som en del av Mills' satsing på grønne produkter, ble en umiddelbar suksess i markedet.Den består av kikerter, gulrot og brokkoli, og er helt uten kjøtt. Den produseres ved Mills-fabrikken i Drammen.

I dag vant den prisen for nykommere under ANFO Effekt. Juryen skriver blant annet i begrunnelsen:

Her har man lykkes godt i alle ledd fra produktutvikling, valg av mormerke/merkevare og utnyttelse av et beskjedent og begrenset budsjett for lansering.

Juryen lot seg imponere av et solid case, klare målsetninger og svært gode resultater som har resultert en stor andel nye brukere til kategorien.

Marketingdirektør i Mills, Lars Marius Lauten, er veldig glad for at grønnsaksfavoritten vant gull.

– Helt fra lansering har forbrukerne elsket Vita Hjertego' Grønnsakspålegg, og det er ekstra gøy at jobben vi har gjort blir lagt merke til i bransjen. Her har det vært godt lagspill innad i Mills, og jeg vil spesielt trekke frem den fantastiske produktutviklingsjobben. Dette er vi skikkelig stolte av, og gir oss enda større motivasjon til å utvikle plantebaserte produkter, sier han.

I tillegg til gullet, vant Mills DIPLOM i kategorien SMART SINGEL for Mills Polarkaviar, og Olivero fikk SØLV i kategorien VEKST.

(NTB)

Powered by Labrador CMS