Nyheter

(Kilde: Norgesgruppen)

God vekst for norske serveringssteder

Tall fra 2014 til 2015 viser en økning i salg av mat hos norske serveringssteder. Økningen er på 6,4 prosent fra 2014 til 2015. Handelen i kiosk og bensinstasjoner viser en ørliten vekst på 0,1 prosent.

Publisert Sist oppdatert

Nordmenn konsumerer mat og drikke i mange andre markedskanaler enn bare dagligvarebutikker, og det er god vekst i mange av markedskanalene.

Utviklingen viser at matvanene til forbrukerne er i endring. Mange spiser stadig mer mat ute og netthandelen med mat øker.

Markedskanalene for mat og drikke inkluderer både dagligvarebutikker, kiosker og bensinstasjoner, spesialforretninger, faghandelsbutikker, tax-freebutikker, nettbutikker, grensehandelsbutikker og serveringssteder.

Se alle tallene her:

Andhøy, Institutt for Bransjeanalyse og Sissel Flesland har kartlagt alle markedskanaler som nordmenn kjøper mat og drikke.

(Kilde: Norgesgruppen)

Powered by Labrador CMS