Nyheter

Går for Veggis

Den første Veggie de Luca ble etablert på Grünerløkka i Oslo i november. Nå følger kjeden opp suksessen med en helt ny vegansk softis.

Publisert Sist oppdatert
Den nye veganske softisen skiller seg litt ut fra en vanlig softis. Den har samme tekstur, likevel har den litt mindre fylde fordi den mangler fettet som vanlig fløte inneholder. – Smaksmessig er den fullt på høyde med vanlig softis, sier Lundseng. Når det kommer til strøssel og kjeks, har de et godt utvalg. Men ikke riktig så mange varianter som man finner til vanlig softis. I første omgang byr de på fire ulike toppinger. – Det er Jordbærcrunsh, Tutti-Frutti, Sjokoladestrøssel og Hasselnøtt. Vi forventer at bestselgerne på vanlig topping også vil bli det samme for de veganske variantene. – I tillegg skal vi også inn med en småis-disk der vi tilbyr varianter som både er veganske og vegetariske. Vi satser på at vi har dette på plass i løpet av starten av mai. Hos Deli de Luca er det kuleiskrem som topper bestselgerlisten. – Her skal iskremen holde en veldig god kvalitet til enhver tid. Uten at Lundseng vil røpe for mye, kan han love at de også her vil komme med noen nyheter utover våren og forsommeren. I sortimentet finner vi også den ordinære småisdisken, og her ser de at Henning-Olsen er svært populær. – Det er disse det går desidert mest av gjennom sesongen, sier han. I Deli de Luca er de opptatt av å ha en stor bredde på iskremfronten. – Vi var først ute med Nocco/Barebells iskrem i Norge, og vi har en fast målsetting om å kunne tilby våre kunder nyheter til hver sesong. Nocco/Barebells er en god utfordrer i kategorien for mer innovative og trendy iskremvarianter. De har eksempelvis et litt høyre fokus på proteiner. Lundseng trekker også frem Ben & Jerry som et populært merke, og her finnes det også veganske varianter. Sommeren 2020 ble et godt år på iskremfronten for alle kjedens profiler. – Vi hadde en vekst på iskrem på 15 prosent langs vei, og en vekst også totalt sett på alle profiler i 2020 til tross for et vanskelig covid-19 år. – I fjor gikk det unna med ikke mindre enn en halv million serveringer med softis og kuleis. Hva tenker du om årets sommersesong? – Vi har stor tro på at nordmenn velger Norgesferie også i år. Av den grunn er vi optimistiske og vi forventer en god vekst på iskremkategorien langs vei – uansett om folk velger vegansk eller vanlig iskrem, avslutter Kai Lundseng, som raskt legger til at de absolutt går en spennende sesong i møte.

For å lese denne saken må du være abonnent

Convenience - nye saker på nett hver dag og 6 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Convenience
Nett og papir
3 mnd

49,- 205,-

KJØP

Convenience
Nett og papir
12 mnd

750,-

KJØP

Convenience
Nett
1 mnd

1,- 65,-

KJØP

Convenience
Nett
12 mnd

750,-

KJØP

Powered by Labrador CMS