Nyheter

Freia frikjent i MFU

Reklamefilm vurdert å ikke være rettet særskilt til barn

Publisert Sist oppdatert

.

Matbransjens Faglige Utvalg (MFU) har behandlet en klage på utforming av reklamefilm for Freia Melkesjokolade med tema ”Ta den gode tiden tilbake” plassert i programmet Norske Talenter før kl 21. Klageren mente at denne filmen var markedsføring særlig rettet mot barn under 13 år.

MFU opplyser i en pressemelding at de ikke har gitt klager medhold i dette. I sin vurdering har Utvalget blant annet lagt vekt på at det voksne budskapet "Ta den gode tiden tilbake» ikke er en problemstilling som barn forholder seg til.

Dessuten sier Utvalget at det er anledning til å knytte seg opp mot familiens hyggestunder, som minne om en skitur, uten at det derved blir markedsføring særskilt rettet mot barn. Utvalget var enstemmig i sin vurdering.

Powered by Labrador CMS