


Nyheter
Denne erkjennelsen av hva den nye snack-generasjonen krever, bestemmer en viktig del av innholdet i messen INTERNORGA 2016 11.16. mars i Hamburg:
Cerealier utvikles til nye snacks. (Illustrasjonsfoto)
Snacking er den store trenden! Fast food ’on the go’ fortsetter å vokse, og beriker utemarkedet nesten daglig med innovasjoner. Snacks erstatter i stadig større grad det faste måltidsmønsteret med frokost, lunsj, middag, kveldsmat. Erstatningen er å finne i hva som defineres som “infinite food”, det vil si mat som er tilgjengelig hvor som helst når som helst. Insidere i bransjen merker seg en produktutviking som skyter stadig større fart, preget av stadig bedre standard på snacks som tilbys bedre kvalitet, større variasjon og fleksibilitet. De møter stor bredde av ønsker og krav. Fast Food er i ferd med å bli Good Food Fast catering for alle slags målgrupper, soms vegan, vegetarianer, ’rå’, allergen-frie, bærekraftig økologisk, eller lokalt produsert. Kvalitet er det som teller.
Barna blir en viktig målgruppe for sunne snacks. (Illustrasjonsfoto)
Etter hvert som forventningene øker, må leverandørene komme opp med krative, innovative løsninger. Food service-markedet må respondere på og utvikle kontinuerlig nye potensialer som er drivkraften i industrien, sier Claudia Johannsen, Business Unit Director i Hamburg Messe und Congress GmbH. INTERNORGA vil eksponere denne utviklingen, gjennom 1.300 utstillere fra alle deler av matindustrien som presenterer sine produktinnovasjoner.
I Hongkong serveres lokal street food. (Illustrasjonsfoto)
Karin Tischer, Managing Director of food & more, et forsknings- og utviklingssenter med base i Kaarst, en anerkjent trendforsker for Food & Beverage i Europe, vil være til stede i INTERNORGA Pink Cube. Her vil hun gi til beste, for alle intereserte besøkende, sin innsikt i trender og nyheter fra alle verdensdeler. Hun vil vie snacking-sektoren spesiell oppmerksomhet.
Burgeren er ikke på tur ut, men kvalitetskravet skjerpes. (Illustrasjonsfoto)