


Nyheter
Denne erkjennelsen av hva den nye snack-generasjonen krever, bestemmer en viktig del av innholdet i messen INTERNORGA 2016 11.16. mars i Hamburg:
Snacking er den store trenden! Fast food ’on the go’ fortsetter å vokse, og beriker utemarkedet nesten daglig med innovasjoner. Snacks erstatter i stadig større grad det faste måltidsmønsteret med frokost, lunsj, middag, kveldsmat. Erstatningen er å finne i hva som defineres som “infinite food”, det vil si mat som er tilgjengelig hvor som helst når som helst. Insidere i bransjen merker seg en produktutvikling som skyter stadig større fart, preget av stadig bedre stanandard på snacks som tilbys bedre kvalitet, større variasjon ogv fleksibilitet. De møter en store bredde av ønsker og krav. Fast Food er i ferd med å bli Good Food Fast catering for alle slags målgrupper, soms vegan, vegetarianer, ’rå’, allergen-frie, bærekraftig økologisk, eller lokalt pordusert. Kvalitet er det som teller.
Etter hvert som forventningene øker, må leverandørene komme opp med kreative, innovative løsninger. Food service-markedet må respondere på og utvikle kontinuerlig nye potensialer som er drivkraften i industrien, sier Claudia Johannsen, Business Unit Director i Hamburg Messe und Congress GmbH. INTERNORGA vil eksponere denne utviklingen, gjennom 1.300 utstillere fra alle deler av matindustrien som presenterer sine produktinnovasjoner.
Karin Tischer, Managing Director of food & more, et forksnings- og utviklingssenter med base i Kaarst, er en anerkjent trendforsker for Food & Beverage i Europe. Hun vil være til stede i INTERNORGA Pink Cube. Her vil hun gi til beste, for alle interesserte besøkende, sin innsikt i trender og nyheter fra alle verdensdeler. Hun vil vie snacking-sektoren spesiell oppmerksomhet.
(Pressemelding.)