


Nyheter
For å bli raskere og bedre til å imøtekomme kunde og forbrukerbehov i Norge og internasjonalt, har TINE iverksatt betydelige endringer i selskapets kommersielle områder.
Blant annet samles marked, FoU, innovasjon- og forretningsutvikling til ett forretningsområde. Salg splittes i to virksomhetsområder; salg mot dagligvare og KBS, og salg mot storhusholdningsmarkedet og ingrediens.
Gjennom snart ni år i konsernledelsen i TINE har jeg vært med på en spennende og interessant reise i en periode der TINE har opplevd betydelig vekst i omsetning og lønnsomhet. Blant mange oppturer var det å bli kåret til årets dagligvareleverandør to år på rad ett av høydepunktene. Når ansvarsområdet nå blir delt i to, er tiden inne for å søke nye utfordringer utenfor TINE. Jeg kommer til å savne de mange dyktige og inspirerende kollegene, og den gode dialogen med eiere og tillitsvalgte i hele konsernet, sier Skeide i en pressemelding.
John Ole Skeide har gjort en fantastisk jobb for TINE. Skeide har vært sentral for å øke TINEs vekst og et viktig kontaktpunkt for våre kunder. Vi skulle gjerne hatt John Oles kapasitet med i det videre arbeidet, men ønsker han alt godt med nye utfordringer, sier konsernsjef Hanne Refsholt.
Geir Haugli konstitueres som konserndirektør for begge salgsområdene med virkning fra 2.oktober 2017 og inntil videre.
Skeide vil fortsette som styreleder i Diplom-Is AS og Ostecompagniet AS, og som styremedlem i Fjordland AS.