


Nyheter
Eierne investerer 2,5 millioner i innredningen av hver ny butikk. Vi har i denne omgang 40 millioner kroner til rådighet, så det er ikke kapital som stopper oss, sier adm.dir. Magnus Haflidason, som er hentet fra Island for å få fart på kjedeutviklingen i Norge.
Det islandske selskapet som driver kjeden på sagaøya, Pizza Pizza Ehf, er majoritetseier også i det norske driftsselskapet, Pizza Pizza Norway AS. Domino’s enorme suksess i Island, med 20 butikker i et marked med totalt 325.000 innbyggere, innebærer en markedsandel på over 70 prosent.
Men i Island slipper dere å konkurrere med nasjonale giganter som Peppes?
Vi ser ikke på Peppes som en hovedkonkurrent. Det norske pizzakonseptet som ligner mest på Domino’s, er Pizzabakeren, som har vært og er dyktige. Det er positivt å ha en så god konkurrent; det trigger oss!
Pizzabakeren har for lengst passert 100 butikker, og tilskriver mye av egen suksess et velfungerende franchiseopplegg. Domino’s er ikke skåret helt over samme lest?
Nei, Domino’s har større og mer åpne butikker som i snitt omsetter for to-tre ganger mer enn en Pizzabakeren i snitt, poengterer Haflidason:
I oppbyggingsfasen vil vi ha full kontroll, og det har med selskapseide butikker. Når vi er vel etablert, i 2017, vil vi se nærmere på mulig franchise for videre vekst., sier Magnus Haflidason til bladet FastFood.
Les hele historien i magasinutgaven. Tegn abonnement: britt@askmedia.no