


Nyheter
I første omgang har selskapet investert et tosifret millionbeløp i utvidelsen, og i løpet av de neste årene skal det investeres ytterligere summer. Fråst sin nye forretningsmodell ble nylig også lansert i Danmark, og på sikt er målet å ekspandere i Europa.
Fråst er en utvidelse av Den Norske Isbilen-konseptet, og innebærer en utvikling av logistikk og distribusjon, samt økt digitalisering.
Det nye og bredere vareutvalget er ifølge selskapet i tråd med de siste mattrender og kostråd, som innebærer mer grønnsaker og mindre kjøtt. Ifølge en pressemelding, skal isbilen Fråst levere «frosne kvalitetsmåltider, snacks, iskrem og desserter rett på døra til matglade nordmenn». Det poengteres at Fråst sine produkter er spesialutviklet og selges kun hos dem – med andre ord selskapets egne merkevarer (emv).
Ifølge daglig leder Anita Scharffenberg i Fråst Norway, skal selskapet utfordre take away-bransjen ved å tilby hjemlevering av et bredt utvalg av ulike frossenvarer av høy kvalitet, sømløs logistikk og ny teknologi.
– Utviklingen i take away-markedet tilsier at vi ønsker å spise gode måltider i eget hjem, med høy grad av kos og bekvemmelighet. Fråst tilbyr kvalitetsmåltider laget på sjokkfryste råvarer, samt ikke minst en unik distribusjonsmodell og helårsvirksomhet som vil konkurrere med take-away-restauranter og hjemleveringstjenester. Vi lanserte selskapet nylig i Danmark og nå i Norge, deretter ekspanderer vi i Europa, sier Scharffenberg i pressemeldingen.