


Nyheter
Det melder Adresseavisen. Gründer og medeier Mats Paulsen forteller at det er flere grunner til at bunnlinja endte i pluss.
- Vi bygde om butikkene og fikk inn yoghurtiskonseptet, som slo veldig an i Trondheim i fjor, og sjokoladesalget har økt. I 2013 brukte vi mye tid til utvikling på sjokoladefabrikken og på messer for å skaffe nye kunder. Vi jobbet også med systemene vi har internt, slik at det nå går mer av seg selv. I 2014 har vi hatt mer fokus på salg og produkter, sier Paulsen.
Også omsetningen har økt, fra 11,8 millioner kroner i 2013 til 13,5 millioner i fjor.
- Vi er en liten fabrikk, men jo mer vi lager jo mer tjener vi. Vi bruker mye penger på faste kostnader som lønn og husleie, så vi måtte over ei kneik for å tjene penger. Der er vi nå, sier Paulsen.
Cielo ble startet av Paulsen og de to kompisene Ståle Andersen og Kris Å. Hildrum i 2002. De driver to butikker i Trondheim, på kjøpesentrene Solsiden og Sirkus. I tillegg er det Cielo-butikker i Steinkjer (bildet over, fra Amfi-senteret) og Bodø. De drives av andre, som selger Cielo-produkter.
Iskremen leveres av Kulinaris.
(Hovedkilde: Adresseavisen.)