


Nyheter
Årlig kåres det ASKO-selskapet som har utmerket seg best i forhold til vekst, kundeservice og kundeinnsikt. Dette omfatter bl.a. faglig utvikling i eget markedsapparat, måloppnåelse gjennom regional markedsplan, fokus på prioriterte oppgaver, samt endringsvilje for å oppnå gode resultater.
I juryens begrunnelse for tildelingen av prisen, heter det bl.a. at selskapet viser endringsvilje ved å fokusere på ASKOs nye salgsprosess gjennom engasjement, trening og oppfølging. Prioriterte oppgaver blir også løst på en god måte, og vi finner til stadighet selskapet i tetsjiktet i forbindelse med ulike kjede- og leverandøraktiviteter.
Direktør marked servering, André Tangerud, overrakte prisen, og fremhevet i den forbindelse at markedsavdelingen i selskapet utmerker seg gjennom en høy kundeservicegrad. Høy kundetilfredshet er noe av det viktigste vi arbeider med. God dialog med kundene og innsikt i deres behov er en forutsetning for å levere et kvalitetsprodukt. ASKO Nord har fokusert sterkt på dette, og resultatene dette har gitt, gjør selskapet til en fortjent vinner av årets pris, fremhevet Tangerud.
Andreas Bakkeli fra ASKO Nord ble hedret som Årets markedskonsulent 2016 i ASKO Servering på selskapets nasjonale salgsmøte helt nylig.
Det er ASKO-selskapene som nominerer kandidatene til denne utmerkelsen, og en jury bestående av ASKO Serverings ledergruppe gjør det endelige valget. Kriteriene for å vinne er i hovedsak; evnen til målstyrt arbeid med utgangspunkt i avdelingens målbilde, resultater på volum og kundelønnsomhet, innsalg av nye varegrupper, kundetilfredshet og økt leveringsandel.
Årets vinner arbeider godt med den nye salgsprosessen i ASKO. Han har tatt nye steg det siste året gjennom å jobbe systematisk og effektivt for å nå mål i eget selskap samt i ASKO-fellesskapet.
Vinneren karakteriseres som en person med godt humør som smitter over på andre. Vedkommende «går den ekstra mila» for kundene sine, og også i eget selskap ved å skape trivsel mellom de ulike avdelingene.
(Pressemeldinger.)