Nyheter

Årets produkt etter eksplosiv salgsvekst

Reitan Convenience Norge gjorde i dag stas på sine beste og mest nyskapende leverandører. Croissant fra leverandøren Baxt ble kåret til Årets produkt i Narvesen, etter et år med voldsom vekst i bakerikategorien.

Publisert Sist oppdatert

- Bakeri er en av Narvesens hovedsatsninger, ved siden av mellommåltider, drikke og pølser. Croissant fra Baxt har med sin fantastiske salgsutvikling bidratt til å ta Narvesen fra å være en bolleleverandør til å bli en komplett bakerileverandør. Dette er noe kundene setter tydelig stor pris på, og det er en spennende og lønnsom utvikling for oss som kjede, sier administrerende direktør for Reitan Convenience Norge, Mariette Kristenson.

330 prosent salgsvekst

Croissanter har vært et satsningsområde for Narvesen i to år. Det siste året har antallet solgte økt med 330 prosent. Kjeden har i samme periode hatt en vekst i bakerikategorien på nærmere 60 prosent, hvorav croissanter utgjør over halvparten. Den franske fristelsen slo dermed ut konkurrentene Coca Cola Life og Bilflax fra Norsk Tipping i kampen om prisen for Årets produkt i kjeden.

- Vi har et veldig godt og inspirerende samarbeid med Narvesen, og vi jobber tett sammen om både utvikling og gjennomføring. Vi er stolte av å være vekstvinneren sammen med Narvesen innen bakeri, i det som tross alt er et tøft marked. At vi har lykkes spesielt med croissanter skyldes selvsagt produktkvalitet, men kanskje aller mest ekstremgjennomføring fra kjøpmennene i butikk, særlig under kampanjer, sier salgsdirektør i Baxt, Marius Johannesen.

Fem verdige vinnere

Under sitt leverandørmøte på Vulkan Arena i Oslo i dag kåret Reitan Convenience Norge også Årets produkt i øvrige kjeder. Alle vinnerne har gitt et tydelig bidrag i sin kategori, for eksempel gjennom innovasjon, utvikling og salgsvekst, eller tydeliggjøring av kjedens profil. Det ble også gitt ut pris til Årets KAM og Årets gårdeier. Disse gikk til topps i dagens kåring:

  • Årets produkt 7-Eleven Isklar, Tine
  • Årets produkt Narvesen Croissant, Baxt
  • Årets produkt Shell/7-Eleven Skruf Slim Fresh Xtra Sterk White, Imperial Tobacco
  • Årets KAM Knut Ludvigsen, Tine
  • Årets gårdeier ROM Eiendom

Bildet på toppen, fra venstre: administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan; kategorisjef i Reitan Convenience, Runar Ørmen; salgssjef i Baxt, Åge Thomassen; salgsdirektør i Baxt, Marius Johannesen; administrerende direktør for Baxt, Lars Mølback; administrerende direktør for Reitan Convenience Norge, Mariette Kristenson.

(Pressemelding.)

Powered by Labrador CMS