Nyheter

App skal kutte kaffe-køen

Starbucks vil la en app kutte kaffe-køen.

Publisert Sist oppdatert

Verdens ledende kaffebarkjede var tidlig ute med å ta i bruk en app der kundene kan sjekke utvalget og gjøre opp regningen. Nå utvides tjenesten til også å omfatte forhåndsbestilling av både kaffe og kaker.

Fastcodedesign skriver at det ikke er uvanlig med lange køer der ventetiden kan være både 15 og 20 minutter, og nå vil Starbucks få disse til å forsvinne ved å tilby en mobil bestillings- og betalingsløsning i appen. De kaffetørste kan bruke den løsningen de er vant til, det nye er at de kan forhåndsbestille fra hele menyen. Brukerne plukker ut det de vil, betaler, legger inn hvor de befinner seg og får melding tilbake om når bestillingen kan hentes i nærmeste kafe. Der står koppen med eventuelt tilbehør klar til avhenting, melder bladet Kapital.

Ukjent med så lange køer

Hva med Norge? Jeg vet ikke om køer på 15-20 minutter på Starbucks. Jeg har besøkt mer enn 100 Starbucks-enheter foreløpig og så å si aldri stått så lenge i kø, så jeg vet ikke hvor de har det fra. Unntaket er når vi åpner nye enheter i Norge og det kan være opp mot 150200 mennesker i kø, kommenterer adm.dir. Joannis Vendrig i Starbucks Norge og Sverige.

Kule saker

Men la nå det v ære som det vil. Jeg fikk demonstrert den amerikanske app-en på et Starbucks ledermøte i Dublin. Kule saker. Vi kan tenke oss noe slikt i Norge. Det er dessverre ikke mulig bare å kopiere det, av mange ulike årsaker, så det vil nok ta litt tid før det er utviklet, sier Joannis Vendrig.

Også McDonald's

McDonald's skal også jobbe med en tilsvarende løsning.

Powered by Labrador CMS