


Nyheter
– Vi har fått et helt nytt konseptuttrykk, forteller Thorsell når Dagligvarehandelen møter ham like før den offisielle åpningen.
Rundt ham pågår hektisk aktivitet, der de siste varene skal på plass i hyllene og klesstativet med «merch» fra 7-Eleven rulles frem.
– Vi har fått en ny og lang disk med mat i farta, og en helt ny meny. Kvaliteten på maten er høyere, og vi tilbereder mye av den selv. Her er det blant annet både pocket toast og cruffles, som folk kan ta med seg eller spise her i det nye sitteområdet, opplyser kjøpmannen.
– Dette er elementer vi kjenner fra konseptbutikken i Storgata, som åpnet tidligere i høst?
– Det stemmer, vi har mange av de samme løsningene her, som for eksempel vår egen kaffe fra Lykke.
– Har dere tilstrekkelig plass til matproduksjonen?
– Ja, vi har avsatt god plass til et eget «dressing»-område, så det skal gå fint.
– Hva tror du om vekstmulighetene?
– Tidligere omsatte vi for 24 millioner i året. Jeg har god tro på at vi skal klare 30 millioner når konseptet har satt seg, sier Øyvind Thorsell.