Nyheter

15.000 pølser i hver butikk under Skiskytter-VM

Narvesen-butikkene i Oslo sentrum, med National Vestibyle og Abelhaugen i spissen, er i ferd med å sette ny salgsrekord for pølser i forbindelse med Skiskytter-VM.

Publisert Sist oppdatert

Hittil i mesterskapet har hver av disse butikkene solgt rundt 1.000 pølser per dag i gjennomsnitt, og ligger dermed an til å slå forrige salgsrekord som ble satt under Ski-VM i 2011. Til sammenligning selger butikkene i underkant av 100 pølser på en vanlig dag.

Kjøpmann Anita Christiansen på Narvesen National Vestibyle sier at dette viser at pølser fremdeles er den desidert mest populære varmmaten for folk på farten, og at det er utrolig mange blide kunder som nå får servert varme pølser som et alternativ til middag hjemme.

Kjøpmann Øyvind Thorsell på Narvesen Abelhaugen sier det er en glede å selge så mye pølser når han er så trygg på både kvaliteten og smaken. Kundene har også tatt ekstra godt imot at de grove spesialpølsene med 96 % kjøttandel som ble lansert i fjor høst, nå er med på kampanjen slik at mange får smakt disse for første gang. Og mange setter tydelig pris på velsmakende, varme pølser nå i vinterkulden.

Key Account Manager hos Leiv Vidar, Ivar Enger, sier at disse kjøpmennene er til stor inspirasjon både for kunder og kolleger: Når publikum skal feire med folkefest i sentrum vet vi at det krever ekstra mye av butikkene som skal betjene et så stort ekstrapublikum. Men disse kjøpmennene med sine dyktige ansatte i spissen stilte til start like forberedt som våre beste idrettsutøvere, og leverer bokstavelig talt i verdensklasse, avslutter en entusiastisk Ivar Enger.

(Pressemelding.)

«Team Øyvind Thorsell»: f.v.: Øyvind Thorsell, Nebyat Kubrum og Marius Andresen.

Bildet på toppen: «Team Anita Christiansen»: f.v.: Ferat Atalay, Anita Christiansen og Denis Smithz.

Powered by Labrador CMS