Må imponere medeierne for å få jobb

–Når vi nå skal hente de beste hodene til nye og spennende stillinger i CoopX er det avgjørende at vi finner talenter med genuin interesse til å forenkle hverdagen til folk, sier leder av CoopX i Coop, Anton Nytorp.

For å sikre seg jobb i Coops nye innovasjonsavdeling må kandidatene imponere et knippe av medeierne i samvirket. Kandidatene må overbevise om at de er i stand til å løse konkrete hverdagsproblemer og gjøre folks liv mer friksjonsfritt og verdifullt.

Coop ønsker å skape morgendagens beste handleopplevelser og investerer i disse dager i en ny avdeling, CoopX. Coop tror morgendagens kunder og medeiere ønsker mindre friksjon og en enklere hverdag – slik at de kan fokusere på det som betyr mest for dem. Oppdraget til CoopX vil derfor være å jobbe frem løsninger på hverdagsproblemer knyttet til dagligvare og bygg.

– Når vi nå skal hente de beste hodene til nye og spennende stillinger i CoopX er det avgjørende at vi finner talenter med genuin interesse til å forenkle hverdagen til folk. Coop har 1,7 millioner medeiere, og det er viktig for oss å ta samvirket på alvor. For å forsikre oss om at våre fremtidige kandidater har løsninger som svarer på medeiernes behov, vil derfor et utvalg av dem delta i rekrutteringsprosessen, sier Anton Nytorp, leder av CoopX i Coop.

Mest spennende i retail
CoopX søker i første omgang fire nye talenter med design- og utviklingserfaring. Søknadsfristen er 22. februar og medeierne inviteres med på intervjuene i rekrutteringsprosessen.

– Med fare for å være for subjektiv, er jeg overbevist over at CoopX representerer det mest spennende stedet innen retail for tiden. Vi har en imponerende medeier- og kundebase, spennende konsepter, en utviklingsvillig ledelse, i tillegg til at resultatene kommer mange mennesker til gode, ikke bare en enkelt eier, sier Nytorp.

Digitale tjenester som preger morgendagen
De nye medarbeiderne i CoopX vil jobbe med hverdagsproblemer ved å finne digitale og teknologiske løsninger på disse. Å forstå hvordan retail endrer seg fremover blir blant oppgavene. Ny teknologi og nye plattformer og markedstrender påvirker alle bransjer, og CoopX-teamet vil på bakgrunn av ekte kundeinnsikt, vurdere hvilke digitale produkter og tjenester som skal utvikles innen dagligvare og bygg fremover.

(Pressemelding)

Relaterte artikler