Cxense Display

Lettvint, behagelig og tilgjengelig!

(Ill. foto: Colourbox)

LEDER: I denne utgaven fornyer vi oss og endrer navn fra FastFood til Convenience. Det som følge av en bransje som virkelig jobber for at kundene skal ha det lettvint, behagelig og komfortabelt – enten vi er på farten eller bestiller mat levert på døren.

Convenience 6/2017

For det er nettopp det convenience betyr; å gjøre det enklere for folk i en hverdag hvor tidspresset stadig øker. Bransjeaktørene finner vi langs veien, i kjøpesenter og andre trafikk-knutepunkt.

Med stadig nye aktører som kommer til, hardner også konkurransen om kundene. Og hva gjør man da? Jo, da satser man videre med nye spennende smaker og lettvinte retter på menyen. Tema for denne utgaven er nettopp varm og kald fastfood.

Vi har vært «flue» på veggen når den norske sub-kjeden Big Bite har vært på jakt etter nye smakfulle konsepter. Med en ny ledelse og eierstruktur på plass, er de rustet for å kapre nye markedsandeler.

MIX-kjeden hviler heller ikke på laurbærene. I høst har de gjennomført det de kaller for burgerløftet. Her har hele 90 butikker fått en oppdatering i steketid, rigging og servering av en skikkelig god kvalitetsburger. Det har gitt svært gode resultater.

Ved Shell 7-Eleven på Kolsås i Bærum, har stasjonsdriver Realf Ottesen tatt seg friheter, riktignok i samråd med kjedeledelsen, og innført en egen take-away meny for Thai-food. Siden i høst har de hatt 20 prosent vekst i hele matkategorien.

Toppsjefen i McDonald’s, Pia Mellbye Martinsen, er glad i et høyt tempo. En tydelig retning, god kommunikasjon og en sterk indre drive, er viktig for å skape ytterligere vekst i selskapet.

Ønsker dere alle en riktig gledelig og smakful jul, og et godt nytt år. Så sees vi igjen på nyåret!

Karine Hildonen Henriksen
Redaktør

Relaterte artikler