Selv om mange nordmenn foretrekker pinnekjøtt, ribbe eller andre tradisjonelle juleretter på julebordet, kan det tenkes at den sosiale samlingen med kollegene er viktigere enn selve maten de får servert. En saftig burger, pizza, kebab, salat eller sushi-meny kan kanskje gjøre susen i disse koronatider. Foto: Karine Hildonen Henriksen.
Selv om mange nordmenn foretrekker pinnekjøtt, ribbe eller andre tradisjonelle juleretter på julebordet, kan det tenkes at den sosiale samlingen med kollegene er viktigere enn selve maten de får servert. En saftig burger, pizza, kebab, salat eller sushi-meny kan kanskje gjøre susen i disse koronatider. Foto: Karine Hildonen Henriksen.

Hvorfor ikke satse på et knallgodt take away-tilbud til julebordskundene?

Det pågår en debatt om hvorvidt bedriftene bør droppe årets julebord, eller ikke. Som ansatt er dette kanskje et av årets høydepunkter i jobben. Som bedriftsleder står man muligens i en vanskelig skvis. Skal, skal ikke?

Publisert Sist oppdatert

Hele conveniencebransjen er godt rigget for å levere take away, så hvorfor ikke gå bredt ut og tilby de lokale bedriftene et knallgodt julebordstilbud, ferdig levert i bedriftens lokaler?

I denne utgaven får vi et innblikk i Peppes Pizza i Bodø som i våres var skikkelig klar til å feire Peppes 50-års jubileum. Da pandemien slo til, måtte de omstille seg i rekordfart, noe som førte til et stort trykk på take away.

Det er viden kjent at nordmenn elsker pizza, og mange har dette som sin favorittrett. Det har Circle K gjort noe med, og denne høsten rulles derfor Peppes Pizza ut på over 230 stasjoner. Driverne gleder seg stort, og det gjør kanskje også det norske folk.

Ikke nok med det, Grandiosa har også kastet seg inn i pizzakampen. Denne høsten har de inngått et historisk samarbeid med Narvesen, og allerede nå har det vist seg å bli en kassasuksess.

Deli de Luca ligger heller ikke på latsiden. På side 20 kan du lese mer om hvordan de har transformert hele kjeden. De har nemlig hatt en rekordrask overgang til franchise. Og, alle driverne tjener penger.

Sabrura Sushi måtte raskt legge om driften da de ble tvunget til å stenge ned buffé-tilbudet. Det har gitt dem rekordvekst i take away. I en tid hvor mange ligger på vent, har Sabrura nå bestemt seg for å utvide med minst tre avdelinger til før vi bikker 2021.

På side 27 får du med deg de «hotteste» trendene på emballasjefronten. Et godt tips her er å rigge seg godt før et plastforbud på engangsartikler blir innført.

God lesning!

Karine Hildonen Henriksen

Redaktør