Her er årets prisvinnere i ASKO

Molde Fjordstuer ble Årets Kunde. Salgssjef Kristian Kjærnes Halvorsen t.h. delte ut prisen til Jan Roger Blø, Roy Heggdal og Daniela Yasmin Holen som her flankeres av konferansier Nils-Ingar «Nilsi» Aadne. Alle foto: Thomas Floyd 

PRISDRYSS: På ASKO Servering og NorgesGruppens kunde- og leverandørdager ble Molde Fjordstuer kåret til Årets kunde i sterk konkurranse med Oslo Street Food og Frati Gruppen i Trondheim.   

Begrunnelsen for pristildelingen er blant annet at vinneren har fin utvikling og god drift, jobber aktivt med bærekraft, er engasjert i kampen mot matsvinn, er innovativ og har lojalitet til avtaler. Molde Fjordstuer har også et stort engasjement for lærlinger og rekruttering til bransjen.

Årets leverandør

I kategorien Årets leverandør ble Santa Maria vinner i skarp konkurranse med Huhtamaki og Oluf Lorentzen.

Årets leverandør ble Santa Maria. Prisen ble mottatt av Siri Eng og Yngve Storrø.

Juryens begrunnelse for tildelingen av prisen til Santa Maria, er blant annet at leverandøren har hatt en god vekst gjennom hele 2019 og de har jobbet systematisk for å få innpass hos nye kunder. Selskapet er gode på kommunikasjon, samarbeid og produktutvikling. Santa Maria gjør også en stor innsats for å nå ut med sine produkter gjennom kreative løsninger.

Årets produkt

I kategorien Årets produkt, var det hard konkurranse mellom Kylling Shawarma fra Roar Stang, Slurp fra Hennig Olsen Is og  Beynd Burger fra Unil. Av disse ble Kylling Shawarma fra Roar Stang utpekt som vinner.

Årets produkt ble Kylling Shawarma fra Roar Stang. Paal Stang og Finn Egil Borge Hansen mottok prisen på vegne av selskapet.

I begrunnelsen for dette valget, sier juryen bl.a. følgende:

“Her har man tatt et etablert konsept og utviklet dette slik at det er tilgjengelig for en større del av markedet. Produktet har videre bidratt til en stor kategoriutvikling og høy vekst siden lanseringen, og har bred appell på kjede- og kundenivå.”

Årets utfordrerpris

Årets utfordrerpris gikk denne gang til Papstar. Denne leverandøren har en utrolig bredde i sortimentet og et brennende miljøengasjement. Videre er selskapet tidlig ute med mange innovasjoner.  Papstar vant prisen i skarp konkurranse med A La Carte produkter og Kanda.

Årets utfordrerpris gikk denne gang til Papstar.


Les mer om bladet

Bestill abonnemnent

Last ned bladet elektronisk

Følg oss på Facebook

Meld deg på vårt gratis nyhetsbrev

PRØVELES EN UTGAVE GRATIS!

Relaterte artikler