Vil fremme dyrevelferd i den globale næringsmiddelkjeden

Nestlé og seks andre matvareselskaper har gått sammen om å etablere Global Coalition for Animal Welfare (GCAW) for å fremme dyrevelferd gjennom hele den globale næringsmiddelkjed

Publisert

en.

GCAW er det første globale matindustriledede samarbeidet som samler næringslivet og dyrevelferdseksperter om et felles mål om å bedre dyrevelferd, i tråd med forbrukernes etterspørsel.

Ved å bygge relasjoner med likesinnede, går Nestlé sammen med sine partnere for å kollektivt fjerne systemiske barrierer, dele erfaringer og akselerere utviklingen av standarder og fremskritt på viktige velferdsspørsmål.

GCAW tar sikte på å publisere en felles handlingsplan i 2019, med fokus på fem prioriterte arbeidsstrømmer, inkludert en burfri-strategi og bedre kyllingvelferd.

Nestlés engasjement innen GCAW bygger på selskapets eksisterende forpliktelse om dyrevelferd.

I fjor kunngjorde Nestlé at selskapet kun vil kjøpe inn egg fra frittgående høns, til produksjon av matvarer, innen 2025.

I tillegg lovet Nestlé i oktober 2017 å forbedre forholdene for kyllinger avlet for å gi kjøttingredienser til selskapets produkter i USA. Dette ble etterfulgt av en kunngjøring i juni 2018 for å gjennomføre lignende forbedringer for alle matvarer i Europa.

Å sikre anstendige dyrevelferdsnormer i Nestlés verdikjede, er en del av selskapets misjon; å øke livskvaliteten og bidra til en sunnere fremtid.

Powered by Labrador CMS